أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۱ دی ۱۴۰۰
به دنبال ترویج فساد در عربستان، برخی کاربران سعودی خواستار متوقف شدن جشن موسم‌ الریاض شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، پس از توئیت‌ها و مشاهده تخلفات بسیاری  در جشنواره موسیقی سالانه «میدل بیست » در عربستان سعودی که روز یکشنبه به فعالیت خود پایان داد، سعودی‌ها خواستار توقف جشن و سرگرمی «موسم  الریاض» شدند.

موسم الریاض یک جشنواره بین المللی سرگرمی است که در پایتخت عربستان برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های چشم انداز 2030 است.

جشنواره سالانه موسیقی «میدل بیست» که روز یکشنبه در عربستان سعودی به پایان رسید، مملو از اعمال و رفتارهای غیراخلاقی از جمله همجنس‌گرایی، آزار و اذیت، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و انواع مواد مخدر بود.

به محض پایان یافتن جشنواره موسیقی در ریاض بسیاری از کاربران سعودی هشتگ « موسم الریاض را متوقف کنید» راه ندازی کردند که این هشتگ در صدر فهرست محبوب‌ترین هشتگ‌ها در عربستان سعودی قرار گرفت.

به گزارش «تویتر ترندز» تعداد توییت‌های مرتبط با این هشتگ به بیش از 70 هزار توییت رسیده است. این انتقاد  نیر از همجنسگرایانی که لباس‌هایی می‌پوشیدند، بود.

 در همین راستا یکی از کاربران سعودی نوشت: موسم الریاض را متوقف کنید. اتفاق‌هایی که در این جشنواره اتفاق افتاد دور از انتظار بود که در کشور ما رخ دهد و این یک فساد است.

عبدالرحمن المطیری یکی از کاربران توئیتری نوشت: ما خواستار متوقف کردن موسم الریاض هستیم چرا که جشن‌های مختلط و نامشروع موجب خشم خدا می‌شود.

یکی از کاربران دیگر تاکید کرد: این رفتارها مناسب با جامعه ما نیست. ما با تمام کسانی که سعی می کنند تصویر جامعه اسلامی را مخدوش کنند، مخالفیم. جشن موسم الریاض را متوقف کنید.

یکی دیگر از شهروندان سعودی اعلام کرد: مگر ما حیوان هستیم که دنبال غریزه خود می‌رویم خدا به ما اراده و عزت داده و ما را برترین مخلوقات در شناخت درست و نادرست‌ها قرار داده اشت.جشن موسم الریاض را متوقف کنید.

ترکی الشلهوب  نیز نوشت: از زمانی که شاهزاده «محمد بن سلمان» در سال 2017 سمت ولیعهد را بر عهده گرفت، عربستان محافظه‌کار پس از دهه‌ها تعطیلی و محدودیت‌های شدید بر جامعه‌ای که اکثریت آن از نسل جوان است، شاهد  تغییرات اجتماعی بوده است.

در همین راستا، «نجات السعید» محقق سعودی گفت: بسیاری از افراد با چشم انداز 2030 که توسط ولیعهد راه اندازی شده است مخالف هستند و کسانی که در مقابل چنین اقداماتی می‌ایستند افرادی بیدار هستند.

موسم الریاض برای اولین بار در سال 2019 برگزار شد و فعالیت‌های از جمله نمایش‌های پرشور ، قمار ، بازی ، حیات وحش ، رستوران‌ها و کافه‌های کنسرت‌ها در این جشن انجام می‌شود.

معارضان و مخالفان بارها این گونه جشن‌ها را که با عنایت خاص «محمد بن سلمان» و در راستای اهداف چشم انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

ماهیت این جشن و بسیاری از جشن‌های دیگر موجب خشم و تعجب محافل دینی و مخالفان و منتقدان در عربستان سعودی شده است. مراسم‌هایی که با پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

اکنون «موسم الریاض» با انواع و اقسام اقدامات غیر اسلامی و حرام همراه شده است. اما مقامات سعودی آن را با تبلیغ فراوان برگزار می‌کنند.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطبای مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها