يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۴۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۴ دی ۱۴۰۰
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با «ریانووستی» تصریح کرد که ایران قادر به تولید سوخت هسته‌ای است و به زودی این سوخت را در نیروگاه بوشهر مورد استفاده قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه تصریح کرد که جمهوری اسلامی قادر به تولید سوخت هسته‌ای است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این سوخت را در نیروگاه هسته‌ای بوشهر مورد استفاده قرار دهد.

اسلامی در این گفت‌وگو به ریانووستی گفت: «ایران قادر به تولید سوخت هسته‌ای است. ما گفت‌وگوهایی را با روس اتم داشتیم و امیدواریم که در چارچوب تعاملات خود بر اساس طرح‌ها و قراردادهایی که به نتیجه می‌رسانیم، بتوانیم استفاده از سوخت ایران را در رأکتور بوشهر آغاز کنیم».

اسلامی چندی پیش در گفت‌وگویی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت نیروگاه بوشهر گفت:  تا تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ حدود ۵۲ میلیارد کیلووات برق از نیروگاه به شبکه برق انتقال داده شد و از ۱۰ مهر برای اورهال و تعویض سوخت رفته و ان‌شاءالله طبق برنامه پیش بینی شده دهم دی ماه دوباره در مدار قرار خواهد گرفت.

اسلامی درباره روند ساخت دو نیروگاه دیگر در بوشهر هم گفت: ما عقب ماندگی داریم و از زمانبندی عقب هستیم و امیدواریم با شرایطی که در حال رایزنی هستیم، بتوانیم منابع مالی آن را تامین کنیم که ساخت دو نیروگاه نیز سرعت بگیرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دی ماه ۱۳۹۹ در اظهاراتی گفته بود: یادداشت تفاهمی با روسیه در این زمینه امضا کردیم و یک نقشه راه ۱۰ ساله که الان پنج سال آن گذاشته که بتوانیم سازنده سوخت نیروگاه بوشهر باشیم.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در خصوص تلاش برخی برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «جو روانی و سیاسی که علیه ایران برقرار می‌کنند و رژیم صهیونیستی به آن دامن می‌زند همگی دشمنی علیه مردم ایران است».

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تداوم فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت توافقات پادمانی و ان پی تی گفت: «مذاکرات برجام که ایران در آن از حقوق مسلم هسته‌ای خود عقب‌نشینی کرده است، صرفاً برای رد این اتهامات و اعتمادسازی بوده است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران همگی تحت نظارت آژانس است و هیچ فعالیتی در صنایع هسته‌ای ایران خارج از چارچوب پادمان و ان پی تی صورت نگرفته است و نخواهد گرفت».

محمد اسلامی با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت: «تفاهمات صورت گرفته برای لغو تحریم‌ها بوده است و در صورت عدم لغو تحریم‌ها، ایران تفاهمات را نمی‌پذیرد. سند تفاهم برجام فقط برای اعتمادسازی و رفع اتهام بوده است. تعهداتی که ایران اضافه بر برجام انجام داده برای لغو تحریم‌ها بوده است.  اگر قرار باشد لغو تحریم ها عملی نشود و بخواهند صنعت هسته‌ای ما را متوقف کنند، ما هرگز این را نمی‌پذیریم».

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره نیروگاه بوشهر تصریح کرد: «طی روزهای آینده واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر به مدار خواهد آمد. هدف‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید ۱۰ هزار مگاوات است که آن را برنامه ریزی کرده ایم، توسعه نیروگاه های اتمی یکی از راهبردهای اساسی ایران است».

اسلامی در ارتباط با بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «به هیچ وجه بازرسانی که سابقه مشخص همکاری با سرویس‌های بیگانه داشته‌اند را به عنوان بازرس نمی‌پذیریم».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها