أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۰۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۴ دی ۱۴۰۰
توسعه بازار داخلی محصولات ایران ساخت در همه عرصه‌های فناورانه از جمله اقداماتی است که خودکفایی کشور و جهش تولید را در پی دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری 598 به نقل از دانشجو، ضرورت حمایت از تولید محصولات ایران‌ساخت در برخی عرصه‌های فناورانه و صنایع راهبردی بیشتر نمایان است.

حوزه‌هایی که بیشترین میزان واردات را دارند و ارز زیادی از کشور خارج می‌کنند. یکی از این عرصه‌های فناورانه به حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل کاربردی در نظام بهداشت و درمان مربوط می‌شود. عرصه‌ای که با تولید ۲۳۴ محصول دانش‌بنیان در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز ۲۳۴ محصول ایران‌ساخت در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی تولید و ثبت شده و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.


محصولاتی، چون «پمپ سرنگی دوگانه فوق دقیق»، «پانسمان‌های نوین زخم»، «بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره»، «سیمیلاتور و تجهیزات مرتبط»، «طراحی، ساخت و توزیع دستگاه‌های پزشکی نوآورانه در زمینه چشم پزشکی»، «ﯾﺨﭽﺎل ﻓﺮﯾﺰر ﻧﮕﻬﺪاری دارو و ﻣﻮاد آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ»، «خدمات مهندسی پزشکی و مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک و تولید تجهیزات پزشکی»، «طراحی، ساخت، تولید، توسعه، بهبود و ارائه خدمات ادوات، تجهیزات و سامانه‌های اندازه گیری متغیر‌های محیطی و ابزار دقیق» و ... که به بازار داخلی متصل شده و به درمان بیماران کمک کرده‌اند.


این تجهیزات و ملزومات پزشکی بهترین گزینه برای دور زدن تحریم‌های پزشکی هستند. با تقویت و حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به ناکارآمدی و بی‌نتیجه کردن تحریم‌ها دست یابیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها