يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۰۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۵ دی ۱۴۰۰
این روزها در لابلای اخبار رسانه ها خبرهایی هم از درون مجلس درباره استیضاح برخی ورزاء دولت سید ابراهیم رئیسی به گوش می رسد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ این روزها در لابلای اخبار رسانه ها خبرهایی هم از درون مجلس درباره استیضاح برخی ورزاء دولت نو رسیده سید ابراهیم رئیسی به گوش می رسد:

1- مجلس شورای اسلامی در چندماهه‌ عمر دولت سیزدهم به نظر می رسد که چندان از عملکرد برخی از وزرای دولت راضی نیستند و از این جهت بعد از تذکراتی که به بعضی از آنان داده شده است حالا در مرحله بعد بعضی از نمایندگان مجلس به سراغ مبحث استیضاح برخی از وزراء کابینه خصوصا وزرای اقتصادی رفته‌اند. در این میان نام وزرای اقتصاد، صمت، کار و حتی وزارت کشور بر سر زبان‌ها افتاده است.

2- ظاهرا دم تیز نمایندگان خانه ملت نه همه ورزآء که برخی از ورزای مطرح در اوضاع سخت اقتصادی - سیاسی امروز کشور را بیشتر از همه مورد نوارش قرار داده و امکان دارد که همین مدیران ارشد کاندیدای مرحله بعدی اقدامات نظارتی مجلس نیز باشند. در این میان نام وزرای اقتصاد، صمت، کار و حتی وزارت کشور بر سر زبان‌ها افتاده است. دلیل اینکه برخی نمایندگان با کنایه گوشه شمشیر قانونی خود را نشان می دهند هم مشکلاتی از جمله سقوط ارزش بورس، مسائل مربوط به بالا رفتن قیمت خودرو و .... بوده است.

3- علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز که گویا با جمع بستن برخی واژه ها ضمنی تایید می کند که نظریه استیضاح وزیران در میان نمایندگان نیز موافقانی دارد با اشاره به عملکرد «احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و «فاطمی امین»، وزیر صمت اینگونه می گوید: اگر لازم شد به وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، تذکر محکم‌تر خواهیم داد و طرح سوال از آن‌ها را جدی پیگیری می‌کنیم و اگر نتوانند ما را راضی کنند روی به به استیضاح می‌آوریم.

4- یکی از مهمترین دلایل موفقیت جریان انقلابی در انتخابات سه گانه ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر قطعا عدم استمرار دولت حسن روحانی بدلیل همه سوء تدبیرها و ترک فعل هایی بود که در 8 سال گذشته داشته است. ملت رای دادند که تغییرات در تمامی ابعاد کشور و بین المللی با حفظ صحت و عظمت و اقتدار ملت ایران صورت گیرد که این تغییرات هم بیشتر در زمینه های اقتصادی مانند: تورم و گرانی و خودرو سازی و ارزش پول ملی و....باشد. لاکن ضمن پذیرش موضوع اینکه شاید زمان کافی برای قضاوت وزیران دولت سیزدهم کافی نیست و باید مدتی بگذرد تا این امکان حاصل گردد باید قبول کرد که برخی از وزیران چشم انداز مثبتی از روند رو به توسعه و رفع مشکلات مردم خصوصا در زمینه بورس نشان نمی دهند.

5- در چند ماه گذشته شاهد بودیم که سرمایه های مردم در بورس در روندی نزولی نابود می شود و خودروسازان و تولیدات معیشتی مردم به هیچ قانونی حتی اگر دستور رئیس جمهور باشد توجهی نکرده و به عناوین مختلف رشد قیمت ها را همچنان تجربه می کنند!! و همین امر باعث شده تا تجمعاتی در این مدت در جلوی ساختمان مجلس رخ دهدکه جدا از اهداف و سوابق برگزار کنندگان این تجمعات، فضای حرکت مجلس به سمت استیضاح وزیران تشدید شود بطوری که سیدغنی نظری عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس نیز در اظهار نظری تعارف را کنار گذاشته و آشکارا می گوید: ما هیچ چک سفید امضایی به کسی ندادیم. الان اقداماتی که برخی وزرا در حوزه انتصابات انجام می دهند، فامیل بازی می کنند یا با ناهماهنگی کارهایی را صورت می دهند یا ضعف هایی که دارند، ضربه به جریان انقلابی است. حتما استیضاح می شوند باید پاسخگو باشند و هیچ تعارفی با کسی نداریم.(دنیای اقتصاد/ استیضاح وزرای رئیسی در مجلس کلید می خورد؟ /18/8/1400/ کدخبر: ۳۸۱۴۴۲۵ )

در نتبجه این امکان که در ماههای آغازین سال جدید و با مشخص شدن میزان کارایی ورزای اقتصادی دولت سیزدهم یک زبان مشترک بین نمایندگان موافق و مخالف استیضاح بوجود آید احتمال دور از انتظاری نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها