يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۰۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۵ دی ۱۴۰۰
آخرین اخبار از مذاکرات وین؛
یک منبع اروپایی اظهار داشت که‌ تمام طرف‌ها روی راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای تاکید دارند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، گفت‌وگوهای دور هشتم مذاکرات وین در روزهای آتی در چارچوب دیدارهای دو جانبه و چندجانبه میان هیات های مذاکره کننده ۱+۴ و ایران دنبال می شود. اخبار خوبی از مذاکرات به بیرون درز شده است که بر خلاف دوره های قبلی که طرف غربی بر روی راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران تمرکز داشت و هیئت ایرانی فقط در حال پاسخگویی بودند ولی الان شاهد هستیم که ورق برگشته است و طرف ایرانی با پیش کشیدن راستی آزمایی رفع تحریم ها طرف غربی و آمریکا را به واکنش برانگیخته و مذاکرات حول رفع تحریم ها و راستی آزمایی آن برگزار می شود.در همخصوص با اعلام خبر رسمی سفر معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، یکی از بزرگترین بدهکاران ارزی ایران تحت تاثیر تحریم های یک جانبه آمریکا به وین و دیدار با هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+۴ به نظر می آید موضوع لغو تحریم ها که از موضوعات در اولویت ایران بوده است با جدیت از سوی طرف‌ها دنبال می شود.

العربیه: هیات کره‌ای با هماهنگی هیات ایرانی به مذاکرات وین پیوسته است

شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع خود نوشت: قرار است انریکه مورا ، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین فردا (چهارشنبه) با هیات کره جنوبی که اخیرا به وین‌ رفته است دیدار کند.

العربیه گزارش داد هیات کره‌ای نه به دعوت رسمی اتحادیه اروپا، بلکه با هماهنگی هیات ایرانی به مذاکرات پیوسته است!

 اولیانوف نیز به العربیه گفت که قرار است در حاشیه مذاکرات وین با هیات کره جنوبی دیدار کند.

هیات کره‌ای با هماهنگی هیات ایرانی به مذاکرات وین پیوسته است

همچنین الجزیره گزارش داد؛ مقامات غربی می‌گویند: ممکن است مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای در پایان ماه به دلیل عدم جدیت ایران متوقف شود.

معتقدیم که ایران در حال خرید وقت برای توسعه برنامه هسته‌ای خود است.

تمرکز بر نحوه راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها

یک منبع اروپایی اظهار داشت که‌ تمام طرف‌ها روی راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای تاکید دارند.

به گفته او آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئول راستی آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران است اما راستی آزمایی رفع تحریم‌ها دشوار است چون بعد از تصمیم آمریکا برای رفع تحریم‌ها باید اقداماتی صورت گیرد که اثربخشی آن اندازه گیری شود.

وی با اشاره به تاکید ایران در خصوص رفع موثر تحریم‌ها اظهار داشت که این یک انتظار طبیعی و نکته مهم این است که همه طرف‌ها روی مبانی توافق دارند.

انگلیس: زمان برای توافق با ایران رو به پایان است

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس: جانسون می‌خواهد با حسن نیت با ایران تعامل داشته باشد.

در دیپلماتیک باز بوده اما زمان برای حصول توافق رو به اتمام است.

انگلیس می‌خواهد شاهد این باشد که مذاکرات وین به احیای کامل برجام منتهی شود

به نقل از عرب نیوز، سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که جانسون می‌خواهد با حسن نیت با ایران تعامل داشته باشد.

در دیپلماتیک باز بوده اما زمان برای حصول توافق رو به اتمام است.

همچنین رویترز به نقل از این سخنگو نوشت که انگلیس می‌خواهد شاهد این باشد که مذاکرات وین به احیای کامل برجام منتهی شود.

اولیانوف: با باقری درباره موضوعات حل نشده در مذاکرات وین گفت‌وگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیام توییتری نوشت:

من با دکتر علی باقری، رئیس تیم ایران و معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم.

اولیانوف: با باقری درباره موضوعات حل نشده در مذاکرات وین گفت‌وگو کردم |  سایت انتخاب

ما درباره موضوعات اصلی حل نشده که باید در جریان گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام حل شود، گفت‌وگو کردیم.

پیام سفر ناگهانی مقام ارشد کره‌جنوبی به وین چیست؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس درباره سفر ناگهانی مقام ارشد کره‌جنوبی به وین گفت:

حضور او در وین قطعا به این معنی نیست که عضو جدیدی به برجام اضافه شده است؛ بنابراین ساختار برجام به هم نخورده است.

حضور معاون وزیرخارجه کره جنوبی در وین احتمالا مربوط به کمیته و کارگروه تحریم است که به منظور بررسی تعلیق و رفع تحریم های ایران شکل گرفته.

افزایش تحرکات هیات آمریکایی در وین

برخی اخبار تایید نشده و شنیده‌ها حاکی است که هیات آمریکایی مستقر در وین به ریاست رابرت مالی در امور ایران، ملاقات‌هایی را با نمایندگان برخی کشورها در ارتباط با روند مذاکرات وین برگزار کرده است.

گفته می‌شود که نماینده ویژه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با دیپلمات‌های عربستان سعودی در وین دیدار کرده. طبق شنیده‌ها این دیدار در هتل ماریوت که عموما جلسات هیات آمریکایی با گروه ۱+۴ برگزار می‌شود صورت گرفت. گفته می شود که نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این جلسه حضور داشتند.

همچنین شنیده ها حاکی است معاون وزیر خارجه کره جنوبی هم با رابرت مالی امروز دیدار کرده که هدف از این دیدار، گفت‌وگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران است که از سال 2018 و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.

وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفت‌وگو به ذکر این نکته بسنده کرد که مالی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

مذاکرات وین، رسما وارد مرحله راستی آزمایی رفع تحریم‌ها شد

برخی منابع خبری در وین مدعی شدند سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین، حاوی یک پیام مهم است و آن اینکه مرحله راستی آزمایی رفع تحریم‌ها در مذاکرات وین آغاز شده است.

از طرفی طرف‌های غربی حاضر در وین مدعی هستند یکی از سخت ترین مراحل گفت و گوها، راستی آزمایی رفع تحریم‌ها می‌باشد و از این رو همچنان به گزینه توافق موقت به ایران تاکید می‌کنند.

تیم مذاکره کننده ایرانی به شدت با پیشنهاد «توافق موقت» مخالفت کرده است و برای خروج از بن بست مرحله راستی آزمایی، خواستار حضور هیات کره‌ای در وین جهت آغاز مذاکرات محتوایی و فنی لغو تحریم‌ها شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:
مذاکرات وین کمی پیشرفت داشته و امیدواریم در روزهای آینده این پیشرفت‌ها بیشتر شود.

امریکا: بارها از مقامات ایرانی شنیده‌ایم که مذاکرات به‌زودی از سر گرفته می  شود، امیدواریم تعریف آنها و ما از «به‌زودی» یکی باشد | سایت انتخاب

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در صورتی که طرف‌های مذاکره در وین به توافقی برای بازگشت متقابل تهران و واشنگتن به برجام برسند، لغو تحریم‌ها و گام‌هایی که آمریکا در این راستا خواهد برداشت، همگام با گام‌هایی خواهد بود که ایران باید در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد.

موضع واشنگتن درباره احتمال آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: رفع تحریم‌ها و گام‌هایی که ایالات متحده در این زمینه برخواهد داشت، مسئله‌ای است که هم‌اکنون کانون مذاکرات وین را تشکیل می‌دهد.

در خصوص آن، بر سر هیچ چیز توافق نمی‌شود، مگر آنکه بر سر همه چیز توافق حاصل شود.

نسبت به اوایل ماه دسامبر پیشرفت‌هایی در زمینه شناسایی مسائل سختِ باقی‌مانده برای مذاکره حاصل شده که این مسائل، دو مورد را شامل می‌شوند: اینکه ایران چگونه به پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود در برجام برمی‌گردد و دیگری، مسئله رفع تحریم‌‌ها.

لازم است ایران در زمینه برنامه هسته‌ای خویشتنداری به خرج دهد و مذاکرات در وین را با جدیت دنبال کند.

اولیانوف: پیشرفت در مذاکرات وین مشهود است

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در قالب‌های متفاوتی در جریان است. کار بر روی رفع تحریم‌های ایران، موضوعات هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.

«میخائیل اولیانوف» درباره حصول پیشرفت در روند مذاکرات نیز گفت پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بوده و «موانع اصلی روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر شده‌اند».

گفت‌وگوها در وین امروز هم در جریان است

رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات برای رفع تحریم‌ها که از روز دوشنبه در وین از سر گرفته شده، دیروز در سطوح مختلف بین هیأت مذاکره‌ کننده ایران و ۱+۴ ادامه داشت و امروز هم قرار است این گفت‌وگوها ادامه یابد.

امروز (چهارشنبه) قرار است گفت‌وگوها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد. در مذاکرات این روزها چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره‌کنندگان خواهد بود.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید درباره مذاکرات وین گفت:

در هفته گذشته پیشرفت کمی در مذاکرات حاصل شد و ما امیدواریم که در این هفته بر پایه آن ادامه دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها