أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۱۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۹ دی ۱۴۰۰
در پی حمله معترضان لبنانی به یکی از نیروگاه‌های نزدیک بیروت برق سراسری لبنان قطع شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، شرکت برق لبنان اعلام کرد که بعد از ظهر روز گذشته معترضان لبنانی به ایستگاه اصلی نیروگاه «آرامون» در نزدیکی بیروت حمله کردند و در پی دستکاری تاسیسات داخل نیروگاه، برق سراسری در این کشور شب گذشته قطع شد.

بر اساس این گزارش، معترضان لبنانی در اعتراض به قطعی‌های مکرر برق به نیروگاه آرامون حمله کرده و به تاسیسات موجود در آن آسیب زدند. همین امر منجر به بروز اختلالاتی در شبکه برق سراسری لبنان شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برق فرودگاه بین المللی بیروت نیز بعد از این اتفاق قطع شد.

در همین حال شرکت برق لبنان با صدور بیانیه‌ای به شهروندان هشدار داد که به منظور حفظ امنیت شخصی و جلوگیری از آسیب رسیدن به اموال عمومی کشور وارد نیروگاه‌ها نشوند.

در بیانیه شرکت برق لبنان آمده است، با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مالی و پولی کنونی در کشور مجدداً از همه مسئولان و نیروهای امنیتی می‌خواهیم تا از همه امکانات موجود برای محافظت از نیروگاه‌های برق استفاده کنند؛ زیرا در صورت آسیب جدی به تاسیسات، بازسازی شبکه برق ممکن نیست و قطعا این امر به منافع عمومی ضرر می‌رساند.

شبکه خبری الجدید لبنان اعلام کرد که قطعی برق با درگیری‌ها در نزدیکی نیروگاه برق این شرکت در شهرک آرامون در نزدیکی بیروت مرتبط است.

به دلیل بحران شدید اقتصادی، لبنان نتوانسته است سوخت لازم برای نیروگاه‌های این کشور را در شش ماه گذشته تامین کند و این امر منجر به قطعی‌های روزانه برق در این کشور که گاه به 20 تا 22 ساعت می‌رسند، شده است.

بحران برق در لبنان در عملکرد سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها اختلال ایجاد کرده است.

پیش‌تر سازمان برق لبنان اعلام کرده بود که ذخایر سوخت دو نیروگاه این کشور رو به اتمام است و این مسئله باعث خواهد شد تولید این دو نیروگاه به طور کامل متوقف شود.

شرکت برق دولتی لبنان در بیانیه‌ای تایید کرد که تاسیسات ترمو الکتریک در نیروگاه الزهرانی متوقف شده است. فعالیت تاسیسات دیر عمار هم چندی قبل متوقف شد. تعطیلی دو نیروگاه تاثیر مستقیمی بر ثبات شبکه برق داشته و باعث قطعی کامل شده و ازسرگیری فعالیت آنها در این فاصله ممکن نیست.

بسیاری از مردم لبنان از ژنراتورهای خصوصی که با دیزل کار می‌کنند، استفاده می‌کنند اما عرضه دیزل هم دچار کمبود است. بحران اقتصادی لبنان را فلج کرده و تامین سوخت وارداتی را با مشکل روبرو کرده است. ارزش ارز لبنان از سال 2019 به میزان 90 درصد سقوط کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها