يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۴۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۱ دی ۱۴۰۰
در پرونده رسیدگی به تخلفات گسترده رئیس سابق باشگاه بنفیکا، نام مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران هم که یکی از گزینه‌های مدنظر بنفیکا بوده، به میان آمد.

به گزارش پایگاه 598، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۹ راهی تیم ریوآوه پرتغال شد. طارمی در همان هفته‌های نخست حضور در ریوآوه نشان داد که چه مهاجم توانمندی است و قبل از آنکه نیم فصل نخست لیگ پرتغال به پایان برسد، نظر سه باشگاه بزرگ این کشور یعنی اسپورتینگ لیسبون، پورتو و بنفیکا را به خود جلب کرد. در آن زمان حتی بحث پیشنهاد باشگاه بوردو فرانسه به طارمی هم به میان آمد ولی طارمی تا پایان فصل در ریوآوه ماند و فصل بعد راهی تیم پورتو شد.

تیم‌های بنفیکا و اسپورتینگ هم تلاش زیادی برای جذب طارمی داشتند اما مهاجم ایران ترجیح داد به پورتو برود. این روزها و همزمان با انتشار بخش‌هایی از پرونده فساد «لوئیس فیلپه وی را» رئیس سابق باشگاه بنفیکا جزئیاتی از رقابت تیم‌های بزرگ پرتغال برای جذب طارمی هم افشا شده است.

منشا این افشاگری، پرونده بزرگ فساد مالی موسوم به «عملیات کارت قرمز» است و در آن بخشی از مکالمات «سیلوا کامپوس» رئیس باشگاه ریوآوه و فیلیپه قرار دارد. این بخش از مکالمات در اختیار رسانه‌های پرتغال قرار گرفته است و مربوط زمانی است که صحبت از ورود دو باشگاه اسپورتینگ و بوردو به رقابت برای طارمی وسط می‌آید و نقشه‌ای که برای نقل و انتقال زمستانی طارمی و حضورش در فرانسه کشیده می‌شود.

روزنامه «رکورد» پرتغال گزارشی از این اتفاق را منتشر کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید:

طارمی ترجیح داده بود ریوآوه را به مقصد بنفیکا ترک کند نه پورتو و اسپورتینگ. این اعتراف توسط سیلوا کامپوس رئیس باشگاه ریوآوه به فیلیپه وی را رئیس وقت باشگاه بنفیکا انجام شد که در شنودهای عملیات کارت قرمز قرار دارد. این گفتگوها در اواخر ژانویه ۲۰۲۰ انجام می‌شود؛ زمانی که صحبت از مزاحمت سایر باشگاه‌ها -برای جذب طارمی- یعنی اسپورتینگ و بوردو بود.

مسئولان بنفیکا قصد داشتند جذب این بازیکن را تضمین کنند اما تنها در تابستان بعد. روسای دو باشگاه چندین مکالمه انجام دادند که در یکی از آنها سیلوا کامپوس به وی را گفت که طارمی به کارلوس کاروالهال سرمربی وقت ریوآوره تاکید کرده است که "من فقط می‌خواهم برای بنفیکا بازی کنم.

این اتفاق نیفتاد و طارمی با وجود برنامه‌های بنفیکا، تابستان سال بعد به پورتو رفت. بر اساس تحقیقات، تیاگو پینتو (مدیر فوتبالی سابق باشگاه بنفیکا که این فصل در تیم آ. اس رم با ژوزه مورینیو همکاری می‌کند) با علم به اینکه باشگاه بوردو نیز به این بازیکن ایرانی علاقه مند است، پیشنهاد داد که خود این بازیکن در نقل و انتقالات ژانویه راهی باشگاه فرانسوی شود و پس از آن عقاب‌ها (بنفیکا) با این بازیکن قرارداد خود را امضا کنند. هدف این بود که طارمی را از رفتن به تیم اسپورتینگ که قبلاً پیشنهادی ۳ میلیونی برای این بازیکن ارائه کرده بود، بازدارند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها