يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۶۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۵ دی ۱۴۰۰
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که احتمال انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا به گونه اومیکرون از یک تا دو روز پیش از بروز علائم تا دو یا سه روز پس از آن وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایمنا، همزمان با آغاز شیوع گونه اومیکرون این سوال ذهن افراد را درگیر کرده است که بیماران مبتلا به این گونه جهش یافته از چه زمانی ناقل ویروس محسوب می‌شوند و می‌توانند ویروس را به اطرافیان خود انتقال دهند. هنوز پاسخ دقیق و روشنی برای این سوال در زمینه گونه اومیکرون وجود ندارد، اما داده‌های اولیه نشان می‌دهد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون ممکن است از یک تا دو روز پیش از بروز علائم تا دو یا سه روز پس از آن ناقل بیماری باشند و اطرافیان خود را به کرونا مبتلا کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در روزهای پیش و پس از بروز اولین علائم بیشتر از دیگر مقاطع زمانی ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند. علاوه بر این، نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که علائم بیماری در میان مبتلایان به گونه اومیکرون به طور میانگین سه روز زودتر از دیگر گونه‌های ویروس کرونا بروز می‌کنند.

به گفته محققان، هنوز مشخص نشده است که آیا دوره نهفتگی بیماری ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا کوتاه‌تر است یا خیر، اما به نظر می‌رسد که کوتاه بودن دوره نهفتگی این گونه جهش یافته یکی از دلایل شیوع سریع سویه اومیکرون در سطح جهان است. متخصصان به افرادی که در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند توصیه می‌کنند که سه روز پس از آن تست کرونا انجام دهند، انجام تست دوم پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ابتلاء به ویروس نیز توصیه می‌شود. علاوه بر این، افرادی که علائم بیماری کووید -۱۹ را دارند باید فوراً تست کرونا را انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها