أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۰۰۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سفر رئیسی به روسیه
دیدار رئیسی و پوتین در کاخ کرملین در مرکز توجه رسانه‌های روسی و جهانی قرار گرفت بطوریکه این دیدار تیتر یک بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌های جهان شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به روسیه واکنش های متعدی را در پی داشت. در سال‌های گذشته نگاه ایران بیشتر متمایل به غرب یعنی آمریکا اروپا بود. رئیس جمهور جدید کشور با سفرهای خود به ترکمنستان و روسیه و همچنین سفر وزیر امورخارجه ایران به چین، جهت پیگیری قرارداد 25 ساله ایران و چین، پیام مهمی را به غربی‌ها مخابره کرد. بسیاری از کارشناسان خبر از تغییر رویکرد ایران در سیاست خارجه و توافق با شرق می‌دهند.

دیدار رئیسی و پوتین در کاخ کرملین در مرکز توجه رسانه‌های روسی و جهانی قرار گرفت بطوریکه این دیدار تیتر یک بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌های جهان شد.

 

نگاه رسانه‌های جهان به دیدار رئیسی و پوتین + اینفوگرافیک

  • روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این دیدار یک نمایش وحدت است؛ وحدتی در برابر آمریکا!

این روزنامه آمریکایی نوشت: این دیدار نمایش ژئوپلتیکی در کرملین در یک برهه حساس برای واشنگتن و مخالفان این کشور بوده است. سفر دو روزه رئیسی به مسکو که از روز چهارشنبه آغاز شده تحکیم روابط دو کشور در کنار چین، در مقابل یک دشمن مشترک یعنی آمریکا را هدف قرار می‌دهد. این رسانه با اشاره به اختلافات روسیه و غرب درباره حوزه نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خاطرنشان کرد، در رزمایش دریایی آینده با مشارکت روسیه و ایران و چین، به نظر می رسد کرملین قصد دارد این پیام را ارسال کند که همچنان به توسعه روابط جدیدی ادامه می دهد. ایران نیز این پیام را ارسال می کند که اگر تحریم های غرب برداشته نشوند، این کشور گزینه های دیگری نیز دارد.

 

  • فایننشال تایمز: ایران و روسیه در تللاش برای تقویت روابط

این روزنامه بیان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال گسترش روابط با مسکو و پکن برای مقاومت بهتر در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی ایالات متحده است. پوتین از کمک رئیسی برای "مبارزه با تروریسم" در سوریه تشکر کرد و گفت که در مورد توافق هسته ای و افغانستان گفتگو خواهند کرد. پوتین بهترین درودهای خود را برای آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران ارسال کرد.

 

  • واشنگتن پست: پوتین از رئیسی در کاخ کرملین استقبال کرد

روزنامه آمریکایی اظهار داشت: پوتین با تبریک به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در آغاز گفتگوهای خود در کرملین، از همکاری دو کشور در زمینه بحران سوریه و سایر مسائل بین المللی قدردانی کرد.

 

  • العربیه: پوتین و رئیسی همزمان با افزایش فشارها برای تصمیم گیری درباره توافق هسته‌ای ایران از روابط دو جانبه استقبال کردند. مسکو و تهران دارای روابط قوی سیاسی، اقتصادی و نظامی، منافع مشترک در افغانستان و متحدان کلیدی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی ده ساله کشورش هستند.

 

  • الجزیره: همکاری های نزدیک‌تر پوتین و رئیسی

این رسانه عربی اعلام داشت: رئیس جمهور ایران بیان کرده است که تقویت همکاری های دوجانبه ایران و روسیه موجب توسعه اقتصاد دو کشور و افزایش امنیت در منطقه و جهان خواهد شد. همچنین رئیسی گفته است که نفوذ ناتو تحت هر پوششی در قفقاز و آسیای مرکزی، منافع مشترک کشورهای مستقل را تهدید خواهد کرد.

 

  • تایمز آف اسرائیل: این مهم ترین سفر رئیس جمهور ایران به خارج از کشور است

این رسانه صهیونیستی نوشت: پوتین و رئیسی در دیدار چهارشنبه در مسکو از روابط دوجانبه استقبال کردند. پوتین از همکاری نزدیک دو کشور در صحنه بین المللی قدردانی کرد و گفت: برای من بسیار مهم است که نظر شما را در مورد برنامه جامع اقدام مشترک بدانم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها