کد خبر: ۵۰۱۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
شبکه العربیه خبر مربوط به کودتا علیه امیر قطر را در حالی از روی خروجی خود حذف کرد که چند روز قبل نیز رسانه های عربی خبر دستگیری دختر وزیر خارجه قطر را حذف کردند.

فارس، شبکه العربیه در اقدامی غیرحرفه ای خبر مربوط به کودتا علیه امیر قطر را از صفحه سایت مربوط به این شبکه حذف کرد.

العربیه بجای خبر کودتا که صبح امروز در صدر اخبارش قرار داشت در حال حاضر خبر مربوط به اظهارات روز گذشته امیر قطر در ایتالیا را در صدر اخبار خود قرار داده است.

این درحالی است که شبکه العربیه به پیروی از سیاست خارجی حکومت آل سعود روی خوشی به اخبار مربوط به امیر قطر و تلاش‌های وی در مصر، تونس و لیبی نشان نمی داد و این شبکه اغلب اخبار مربوط به اظهارات خصمانه مقامات سعودی علیه ایران و سوریه را در صدر اخبار خود قرار می‌داد.

با این وجود رسانه های مختلف تصویر مربوط به انتشار خبر کودتا توسط العربیه را منتشر کرده اند.

العربیه امروز گزارش داد که درگیری شدید بین نیروهای گارد سلطنتی قطر و تعدادی از نیروهای ارتش این کشور روی داده است و درگیری بین نیروهای ارتش با نیروهای آمریکایی و نیروهای گارد سلطنتی در بیرون از کاخ "شیخ حمد بن عیسی آل ثانی" امیر قطر روی داده است؛کودتاگران  به فرماندهی "حمد بن عطیة" فرمانده ارشد گارد سلطنتی قصد داشتند وارد کاخ شوند و بنابراین گزارش، بالگردهای آمریکایی الشیخ حمد بن جاسم امیر قطر و موزة همسر وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هفته گذشته نیز هنگامی که رسانه های بین المللی خبر دستگیری شاهزاده قطری در یکی از مراکز فساد در لندن را منتشر کردند، این خبر به سرعت حذف شد و رسانه های مستقل اعلام کردند که مقامات قطری با رشوه مانع از انتشار اخبار می‌شوند.

قطر با وجود اینکه از نظر رسانه‌ای به دلیل در اختیار داشتن شبکه الجزیره دارای توان بالایی است ولی هرگونه انتقاد از امور کشور و خانواده سلطنتی توسط رسانه ها ممنوع است و مجازات سنگینی خواهد داشت، پیش از این نیز فعالان حقوقی نسبت به سرکوب رسانه ای در قطر هشدار داده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها