يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۱۷۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه با تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم‌های کشورمان در وین و تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند دیدار و در خصوص وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و آمستردام و اجرایی شدن توافقات فیمابین برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم‌های کشورمان در وین و تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد وضعیت افغانستان و اولویت کمک‌های انسانی و رسیدگی به وضعیت آورگان و پناهجویان افغانستانی، بر لزوم عمل جامعه جهانی به وظایف خود در قبال این کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به وضعیت بغرنج یمن و در حال خارج شدن این وضعیت از کنترل، تاکید کرد این وضعیت به هیچ وجه به نفع کشور‌های منطقه نیست و ضروری است همه کشور‌ها با مسئولیت پذیری به وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن از طریق پایان جنگ و تجاوز نظامی و پیگیری راهکار سیاسی پایان بخشند.

ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد به زودی به تهران سفر و از نزدیک با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای تبادل نظر و رایزنی کند.

ووپکه هوکسترا همچنین با ابراز امیدواری برای حصول توافق در زمان کوتاه‌ترین زمان ممکن برای عبور به یک شرایط جدید، بر آمادگی هلند برای گسترش روابط دوجانبه و ارتقاء همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها