أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۱۹۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بهای نفت خام در نخستین ساعات امروز به دلیل افزایش احتمال درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور اعلام کردند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین مسکو ،تحریم‌های سنگین اقتصادی را علیه این کشور اجرایی خواهند کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا در این باره گفت: در صورت حمله نظامی به اوکراین، دسترسی روسیه به تمامی بازار‌های مالی بین المللی قطع و صادرات این کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۴ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۸ درصد افزایش، ۹۲ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران بازار انرژی هشدار داده اند: اگر پیش بینی آمریکا و انگلیس در مورد حمله روسیه به اوکراین درست از آب در بیاید قیمت نفت خام برنت دریای شمال به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین این توانایی را به مسکو داده است که در هر زمانی به این کشور حمله کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها