أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۲۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان سنجش گفت: سهمیه‌های کنکور حذف نمی‌شوند، بلکه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی خواهند شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پور عباس درباره رأی دیوان عدالت اداری درباره ممنوعیت نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: مجموع نقل و انتقالات، بیش از ۱۰ هزار دانشجو را شامل می‌شود، اما برای فرزندان اعضای هیئت علمی حدود یک هزار نفر است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی مصوبه نقل و انتقال فرزندان هیئت علمی را بازنگری کرده است در این مصوبه تغییر رشته ممنوع شده و تنها انتقال آن هم با ۹۰ درصد آخرین نمره امکان پذیریر است.

به گفته مسئولان سازمان سنجش اصل مصوبه، برای شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ولی این مصوبه یک آئین نامه اجرایی دارد که به امضای دو وزیر علوم و بهداشت می‌رسد.

دیوان عدالت اداری به آئین نامه اجرایی ایراد گرفته و می‌گوید که در آئین نامه مواد قانونی گنجانده شده است، در حالی که نباید در آئین نامه موارد قانونی ذکر شود.

پورعباس درباره شائبه بی عدالتی در مورد نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: ۱۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق موافقت دانشگاه مبدا و مقصد جابجا می‌شوند و این موضوع را بی عدالتی نمی‌دانیم. اگر بی عدالتی است باید تمام جابجایی‌ها منحل شود. عدالت یک موضوع نسبی است.

او درباره اینکه خودش از این موضوع برای انتقال فرزندانش استفاده کرده است، توضیح داد: یکی از فرزندانم از سهمیه ایثارگری استفاده کرده و دیگری از انتقال استفاده کرده است.

دانشگاه خوبی در شیراز پذیرفته شده بود و چون من از شیراز به تهران منتقل شدم فرزندم را به تهران انتقال دادم.

پورعباس درباره نظرات سازمان سنجش درباره سهمیه‌های کنکوری گفت: هنوز درباره سهمیه‌ها وارد بحث تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده‌ایم و تنها سازمان سنجش گزارش داده است.

بیش از ۲۶ سهمیه در آزمون‌ها وجود دارد و برخی از آن‌ها شرایط منقضی شده است.

او گفت: به طور مثال سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی ندارد، برخی سهمیه‌ها جدید است، برخی سهمیه‌ها پر نمی‌شود و برخی نیز متقاضی بیشتری دارد.

تصمیم گیری جدیدی صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد که چند ماهی برای ساماندهی آن طول بکشد.

اما در هر صورت سهمیه‌ها حذف نمی‌شود بلکه ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: تغییرات سهمیه‌ها هنوز در مرحله بررسی است و قطعاً به آزمون‌های سال ۱۴۰۱ نمی‌رسد. همه تغییرات آزمون‌های ۱۴۰۱ انجام شده و تغییر جدیدی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها