يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۲۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
استاندار تهران خبر داد
استاندار تهران با اشاره به اینکه مسئله ایمنی بازار تهران در شورای تامین استان تهران مطرح شده است، از تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و استانداری تهران برای ارتقاء ایمنی بازار تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، محسن منصوری درباره اتخاذ تدابیر اجرایی ارتقاء ایمنی در بازار تهران و ورود استانداری تهران به این موضوع، گفت: موضوع ایمنی بازار تهران اخیرا در شورای تامین استان تهران با حضور دستگاه های مرتبط مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بازار تهران در مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار به صورت متمرکز مستقر شده است و در برخی بازه های زمانی تا حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در بازار دیده می شود که یک تراکم جمعیتی ویژه قلمداد می شود.

وی افزود: در حقیقت ۱۸۰ هزار نفر فعال اقتصادی به جز مشتریان و خریدارانی که مراجعه می کنند در بازار تهران حضور دارند؛ اما سازه ها و زیرساخت های آنجا بعضا قدیمی و آسیب دیده هستند و همانند دو هفته گذشته که آتش سوزی روی داد شاهد بروز حوادثی در سطح بازار تهران هستیم، البته به لطف خداوند در آتش سوزی اخیر خسارت جانی نداشتیم و مدیریت شد.

استاندار تهران ادامه داد: کارگروهی مشترک بین شهرداری تهران و مجموعه استانداری تهران در حال تشکیل است که در ذیل ستاد حوادث، برخی مسائل و چالش هایی از جنس آسیب پذیری محدوده بازار تهران باید بررسی شود و برنامه ریزی برای ارتقاء امنیت حوزه بازار در حال انجام است که البته زحمت اصلی بر عهده شهرداری تهران خواهد بود.

استاندار تهران تاکید کرد: بی تردید استانداری تهران پیگیر است تا اصلاحات فیزیکی و ساختاری که باید در بازار تهران اتفاق بیافتد در سریع ترین زمان ممکن رخ دهد.

منصوری در پاسخ به سوالی درباره وجود مسائل حقوقی برای کسبه بازار در مسیر ایمن سازی مغازه ها گفت: اگر مسائل حقوقی وجود داشته باشد مورد به مورد باید بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنیم. این موارد در همان کارگروه تشکیل شده مورد بحث قرار می گیرد و تصمیم گیری خواهد شد؛ اما در جایی که بحث امنیتی وجود داشته باشد و جان شهروندان در خطر باشد، ممکن است بسیاری ملاحظات حقوقی مرسوم را کنار بگذاریم و تصمیمات متفاوتی که البته خلاف قانون هم نباشد در چارچوب ظرفیت های قانونی اتخاذ کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها