يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۳۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مصطفی آجورلو را به عنوان مدیری باسابقه می‌شناسیم که سال‌های سال در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته؛ سرد و گرم فوتبال را چشیده، موفقیت‌هایش را دیده و البته ناکامی‌هایش را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مصطفی آجورلو به عنوان مدیری کم‌حاشیه که اصولاً اهل صحبت نیست، شناخته می‌شود. کم حرف می‌زند و بیشتر سعی می‌کند عمل کند تا وعده دهد. در پاس، استیل‌آذین، تراکتور و ... هم همین‌گونه بود همان‌طور که در استقلال نیز اینگونه نشان داده است. به استقلال که از مدیریتی همیشه دچار چالش بود آرامش داده و خیلی‌ها یکی از دلایل اصلی موفقیت آبی‌پوشان در لیگ بیست‌ویکم را در همین ثبات می‌دانند.

1-  با این مقدمه و پیش‌زمینه ذهنی نگاهی به صحبت‌های شب گذشته آجورلو نشان می‌دهد که اشتباهاتی صورت گرفته است. مدیرعامل استقلال همچون دفعه پیش که در جمع هواداران صحبت کرده بود، قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سؤال برد و گفت: «چرا مثل سال‌های گذشته می‌خواهید استقلال قهرمان نشود و دست از لابی گری برنمی‌دارید؟»

اگر مدیرعامل استقلال واقعاً مدرک و سندی دارد آنها را ارائه کند تا مشخص شود چه اتفاقاتی رخ داده است. این چه منطقی است - در دو طرف ماجرا یعنی استقلال و پرسپولیس- که اگر همه چیز به نفع ما باشد کار خودمان است وگرنه «نمی‌خواهند» و «نمی‌گذارند» موفق شویم. با این استدلال اگر امسال استقلال قهرمان شود باید آن را به مسائل خارج از زمین گره زد؟ آیا این صحبت‌ها فقط به درد فضای مجازی نمی‌خورد؟

 قطعاً آجورلو بهتر از همه می‌داند این صحبت‌ها چه تأثیری در هواداران و افزایش تنش‌ها دارد و شانس آورده‌ایم که اکنون تماشاگری در ورزشگاه نیست وگرنه مشخص نبود در آستانه دربی 26 اسفند چه اتفاقی می‌افتاد.

2- موضوع سربازی مرادمند و یزدانی مدت‌هاست به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است. درباره اینکه چه اتفاقی افتاده و چه شرایطی رقم خورده حرف‌های زیادی زده شده است. مدیرعامل استقلال شب گذشته درباره یزدانی گفت: «الان نقل‌وانتقالات بسته است، آیا باید به تیم لیگ دسته اولی سپاه برود؟ خب سپاه در لیگ دسته اول تیمی ندارد، آیا باید به پادگان برود و صبح تا شب بنشیند؟ اگر طرفدار تیم ملی هستید، شادی مردم را در صعود تیم ملی می‌پسندید و می‌خواهید سیاوش هم سال آینده در کنار سایر بازیکنان تیم ملی خوش بدرخشد و حاصل عمرش را بچشد، کمک کنید در فرآیند ورزشی قرار بگیرد».

مدیرعامل استقلال حتماً می‌داند که خون بازیکنان - چه استقلال، چه پرسپولیس و چه تیم‌های دیگر- رنگین‌تر از مردم عادی نیست. مگر جوانانی نداریم که در وسط کسب و کار و درآمد و بیزنس به پادگان می‌روند؟ مشکل یزدانی هم قابل رفع شدن بود. اگر ارگان خدمتی او سپاه تعیین شده، می‌توانست چندی پیش و قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات به فجر سپاسی برود تا هم اینگونه به تنها تیم سپاه کمک شود و هم اینکه یزدانی در شرایط مسابقه قرار داشته باشد و تیم ملی را از دست ندهد. قطعاً مدیرعامل استقلال این را هم می‌داند که بازیکنی مثل مرادمند این حق را ندارد که بگوید به فجر نمی‌روم چرا که هیچ سربازی نمی‌تواند ارگان خدمتی‌اش را خودش مشخص کند.

3- اقدامی که مدیرعامل استقلال در هنگام مصاحبه با خبرنگار انجام داد از شخصی چون او بسیار بعید بود. برداشتن لوگوی قرمز از روی میکروفن شاید موجب خوشحالی بخش کوچکی از هواداران در فضای مجازی شود اما قطعاً در فضای حقیقی بازخورد خوبی ندارد. هر چند وی چند ساعت پس از این اقدام در صفحه شخصی‌اش عذرخواهی کرد اما حتماً به عنوان فردی که سال‌هاست در ورزش حضور دارد می‌داند که چه کسانی قبلاً چنین کارهایی کرده‌اند و در نهایت با چه شرایطی مواجه شدند.

نکته پایانی اینکه مصطفی آجورلو یکی از سرمایه‌های مدیریت کشور است و انتظار می‌رود خودِ خودش باشد و فضاهای دیگر از جمله فضای هواداری روی کارش تأثیر نگذارد. بخش زیادی از موفقیت استقلال در فصل جاری - در کنار تلاش بازیکنان و مربیان- آرامشی است که از سمت مدیریت به باشگاه تزریق شده است. این آرامش اگر در اظهارنظرها و رفتارها نیز خودش را نشان دهد بیش از گذشته می‌تواند به خوب شدن حال فوتبال ایران کمک کند. آجورلو جزو مدیرانی است که می‌تواند این آرامش را به فوتبال بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها