أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۳۱۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
هشدارهای پلیس به عابران و رانندگان؛
در روزهای پایانی سال هستیم، روزهایی که با افزایش تردد و ترافیک همراه است و همین موضوع نیز سبب شده تا پلیس راهنمایی و رانندگی هشدارهایی را برای جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی به شهروندان ارائه کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به قرارگرفتن در هفته پایانی سال 1400 و افزایش تردد خودروها و عابران پیاده در سطح شهر گفت: بررسی به عمل آمده از آمارهای تصادفات رانندگی در سال های گذشته حاکی از آن است که پنج روز پایانی سال آمار تصادفات منجر به فوت افزایش داشته به گونه‌ای که در هر روز ۳ نفر از شهروندان که اغلب نیز عابر پیاده یا موتورسیکلت سوار بودند در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: امسال نیز همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شهروندان عزیز در حال آماده شدن برای استقبال از بهار و سال جدید هستند که به تبع آن افزایش تردد جهت انجام امور اداری و خرید مایحتاج شب عید توسط شهروندان در سطح معابر شهر تهران را شاهد هستیم، از این رو لازم است یکسری نکات و هشدارها را مورد توجه قرار دهند تا ایمنی ترافیکی بالایی داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه لازم است  رانندگان با صبر و حوصله و آرامش بیشتر رانندگی کنند، گفت: همچنین باید قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی از سوی رانندگان و همچنین عابران پیاده رعایت شود. باید از پارک وسیله نقلیه در محل های ممنوع و به صورت دوبله خودداری شده و رانندگان توجه بیشتری به تردد عابرین پیاده از عرض معابر خصوصا نزدیکی مراکز خرید و بازارها داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: چطور از خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی جلوگیری کنیم؟

 

مومنی با بیان اینکه توصیه می شود که تا حد امکان زمان سفرهای درون شهری مدیریت شده و شهروندان تا  حد امکان از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت:  رانندگان موتورسیکلت هم باید یکسری نکات را مورد توجه قراردهند. در این ایام  به دلایلی مانند ترافیک استفاده از موتورسیکلت نیز بیشتر می شود، از این رو لازم است که موتورسیکلت سواران در حین رانندگی حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و ضمن پرهیز از انجام حرکات نمایشی و حمل بار غیرمتعارف با موتور، از خطوط ویژه و محل های عبور ممنوع و همچنین پیاده روها نیز تردد نکنند. 

وی به عابران پیاده هم هشدار داد و گفت: شلوغی معابر در این ایام نباید منجر به بی دقتی عابران شود. عابرین پیاده در هنگام گذر از معابر حتماً از گذرگاه های عابر پیاده و پل های هوایی عابر استفاده کنند. همچنین لازم است که عابران از ایستادن در سطح معابر و حاشیه بزرگراه ها برای خرید از دستفروشان خودداری کنند تا  شاهد حوادث دلخراش در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها