أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۳۲۵۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
هشدار بیمارستان مطهری بابت تجمعات چهارشنبه‌سوری؛
رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری ضمن تشریح اقدامات این مرکز درمانی برای مواجهه با بیماران سوخته در آخرین سه‌شنبه سال،‌ تاکید کرد: با توجه به وجود کرونا در کشور تاکید ما پرهیز از اجتماعات است. سوختگی سبب بروز ضعف سیستم ایمنی می‌شود و کرونا می‌تواند در این دسته از افراد خطرات بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای با اشاره به اینکه مراجعات سوختگی چهارشنبه سوری امسال از چند روز قبل آغاز شده است، گفت: طی این مدت چهار مجروح داشتیم که یکی از آنها بستری شده،‌ دونفر ترخیص شدند و یک نفر هم که بر اثر انفجار مواد ترقه حین ساخت آن دچار سوختگی شده بود، فوت کرد.

وی افزود: هنوز نمی‌توان در مورد شدت آسیب‌های امسال نظر داد. اصل اتفاقات احتمالا طی امروز و فردا رخ می‌دهد. سال گذشته حدود ۱۲۰ مورد مراجعه داشتیم که فوتی‌ها معمولا از میان کسانی بودند که اقدام به ساخت مواد انفجاری کرده بودند.

او درباره تجهیزات و امکانات بیمارستان برای مواجهه با افزایش مراجعات چهارشنبه سوری، تاکید کرد: تجهیزات مانند قبل است و تفاوتی نداشته است. در مرحله حاد خیلی تجهیزات خاصی لازم نداریم و امکانات فراهم است، بیشتر تاکید ما برای فراهم بودن تجهیزات در مرحله مزمن بیماری است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای چهارشنبه سوری در بیمارسان سوختگی شهید مطهری،‌ تصریح کرد: انواع موادی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد را ذخیره کردیم و از طرفی سعی کردیم برخی از تخت‌ها را خالی نگه داریم و برخی بخش‌ها را فقط برای چهارشنبه سوری در نظر گرفتیم. همچنین متخصصینی که در بیمارستان مستقر نبودند مانند متخصصین گوش و حلق، چشم، ارتوپد و ... را در بیمارستان مستقر کردیم، شیفت و ساعت کاری کارمندان را افزایش دادیم و با بیمارستان‌های اطرافمان هم قرارداد بستیم که به ما کمک کنند.

وی با اشاره به این که معمولا درصد قطع عضو در کسانیکه با برق فشار قوی می‌سوزند بیش از قطع عضو بر اثر سوختگی با آتش است، اظهار کرد: سوختگی بر اثر آتش سوزی در چهارشنبه سوری معمولا باعث قطع انگشت یا کمتر قطع دست می‌شود.

ده‌مرده‌ای با تاکید بر لزوم پیشگیری از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری،‌ بیان کرد: مانند هرسال توصیه می‌کنیم مردم مراقب خود و فرزندانشان باشند و سعی کنند اصلا در این شب در اماکن شلوغ و پرخطر نروند. با توجه به وجود کرونا در کشور تاکید ما پرهیز از اجتماعات است. سوختگی سبب بروز ضعف سیستم ایمنی می‌شود و کرونا می‌تواند در این دسته از افراد خطرات بیشتری داشته باشد.

او درباره پوشش بیمه‌ای مراجعه کنندگان سوختگی، گفت: بیماران تا زمانیکه بستری هستند تحت پوشش بیمه هستند اما پس از ترخیص، اکثر خدمات سوختگی تحت پوشش بیمه نیست.

وی در پایان تاکیدکرد: توصیه می‌کنیم در مواجهه با فردی که دچار سوختگی می‌شود ابتدا موضع را با آب ۱۰ یا ۱۵ درجه شست‌وشو داده و آن محل را با ملحفه تمیز بپوشانند و به سرعت به اولین مرکز درمانی نزدیک به خود مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها