يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۳۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر بامداد پنجشنبه (۲۶ اسفند) مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش پایگاه 598، طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زلزله در ساعت ۲:۴۵ بامداد پنجشنبه در استان هرمزگان حوالی کوخرد رخ داد.

این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری کوخرد، ۳۸ کیلومتری جناح و ۴۰ کیلومتری بندر چارک (هر سه در استان هرمزگان) به وقوع پیوست.

مرکز این زمین‌لرزه همچنین ۱۶۵ کیلومتر با بندرعباس – مرکز استان هرمزگان – و ۳۶۸ کیلومتر با شیراز – مرکز استان فارس – فاصله داشته است.

هنوز از تلفات جانی و مالی احتمالی این زلزله گزارشی منتشر نشده است، اما تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند.

در همین رابطه، مدیرعامل هلال احمر استان هرمزگان گفت: بعد از وقوع زلزله، ارزیابی تیم‌های هلال احمر درمورد وضعیت روستاهای حوالی کانون زلزله آغاز شده و با توجه به عدم برقراری تماس تلفنی با روستاهای دورتر، منتظر گزارش تیم‌های ارزیابِ اعزام‌شده به آن مناطق هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد که بندر لنگه مشکلی ندارد و در روستاهای بستک نیز خسارت به تعدادی از منازل اعلام شده اما خوشبختانه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت جانی اعلام نشده است.

دقایقی بعد از خبر اولیۀ وقوع این زمین‌لرزه، مرکز لرزه‌نگاری گزارش داد که دو زلزله ۴.۱ و ۴ ریشتری نیز به ترتیب در ساعت‌های ۲:۵۷ و ۳:۰۴ در همان حوالی مرکز زلزله نخست، به وقوع پیوسته و پس‌لرزه‌های دیگری نیز به همراه داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها