کد خبر: ۵۰۳۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
به‌دنبال افزایش آمار تجاوز جنسی به زنان نظامی آمریکایی، وزیر دفاع آمریکا از تشکیل "یگان ویژه قربانیان" برای کمک به وکلای دفاعی ارتش در راستای پیگیری این پرونده‌ها خبر داد.
فارس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نظر دارد با توجه به اخباری که در رابطه با افزایش رو به رشد تجاوزهای جنسی در ارتش آمریکا گزارش می شوند، "یگان ویژه قربانیان" که برای تجزیه و تحلیل صحنه های جرم و مصاحبه با قربانیان آموزش دیده اند را با هدف اجرای عدالت در مورد بیشتر مجرمان مامور کند.

خبر این طرح پنتاگون بعد از بازدید غیرمعمول ساعات پایانی روز دوشنبه "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا با قانونگذاران "انجمن جلوگیری از تجاوز جنسی ارتش" آمریکا گزارش می شود؛ پانتا وعده داد که اجرای این قانون جدید روشی را که پنتاگون برای پیگیری پرونده های مربوط به تجاوز های جنسی در ارتش آمریکا استفاده می کند را به طور اساسی تغییر دهد.

این یگان ویژه قربانیان به وکلای ارتش آمریکا کمک می کند تا آنها آمادگی بهتری برای تعقیب مجرمان پرونده های تجاوز جنسی در ارتش این کشور،‌ که پیچیده ترین پرونده ها برای پیگیری است به خصوص برای وکلای مدافع بی تجربه، را داشته باشند.

پایگاه اینترنتی "آلاسکا دیسپچ" در ادامه خبر خود آورده است که بر اساس گزارش منتشر شده جمعه گذشته از سوی وزارت دفاع آمریکا، تعداد موراد تجاوزهای جنسی گزارش شده (در ارتش آمریکا) سال گذشته میلادی افزایش داشته است و به عددی معادل 3 هزار و 192 مورد رسیده است و بر اساس برآوردهای انجام شده توسط پنتاگون، حداقل 85 درصد از تجاوزهای جنسی که در ارتش آمریکا صورت می گیرند گزارش نمی شوند.

مقامات ارشد ارتش آمریکا می گویند که دلایلی که نظامیان آمریکایی برای عدم گزارش تجاوزهای جنسی صورت گرفته عنوان می کنند قابل توجه و نگران کننده است؛ تقریبا نیمی از این نظامیان اعلام می کنند که علت عدم گزارش تجاوز جنسی به آنها این است که نمی خواهند مشکلی در یگان خود به وجود آورند و یا اینکه بر این باورند که عدالت در مورد مجرم اجرا نمی شود.

پنتاگون نیز تائید کرده است که در سال 2011 میلادی اجازه ماندن 36 درصد از مجرمانی که محکوم به تجاوز جنسی شده اند در ارتش این کشور داده شده است؛ شبکه اقدام نظامیان زن که یک گروه حامی از قربانیان در میان نظامیان زن آمریکایی است نیز اعلام کرده است که در فواصل سال های 2009 تا 2011 میلادی، وزارت دفاع آمریکا مجوز استعفای 10 درصد از مجرمان محکوم به تجاوز جنسی را به جای دادگاهی شدن آنها صادر کرده است.

در حالیکه بر اساس نتیجه گیری های انجام شده توسط مقامات ارشد دفاعی آمریکا، یکی از مهمترین مشکلاتی که مانع از اقدامات جلوگیری کننده از تجاوزهای جنسی می شود، سابقه تنبیهات ناکارآمد مجرمان این پرونده هاست، پانتا در دیدار با قانونگذاران انجمن جلوگیری از تجاوز جنسی در ارتش اعلام کرد: مهم ترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم پیگرد قانونی مجرمان است؛ اگر بتوانیم چنین کاری کنیم در این صورت می توانیم مقابله با این مشکل (افزایش تجاوز جنسی در ارتش) را آغاز کنیم.

 "آلاسکا دیسپچ" در پایان خبر خود نوشت: در یکی از بررسی های جامع انجام گرفته از سوی ارتش آمریکا مشخص شده است که یک پنجم زنانی که مشغول خدمت در ارتش این کشور هستند مورد تجاوز قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها