کد خبر: ۵۰۳۵۶۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۹     ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
یادداشت/
محمد ایمانی

پایگاه 598: رژیم صهیونیستی بر دو پایه "زور نظامی" و "تبلیغات فریبکارانه" بنا شده، اما اکنون هر دو پایه به شدت متزلزل شده است.

وقوع سه عملیات جهادی و شهادت طلبانه در عمق سرزمین های اشغالی ظرف هشت روز، که به هلاکت دست کم ۱۰ صهیونیست انجامید، از جهات متعدد ، ضربات راهبردی به ارکان قدرت اسرائیل محسوب می شود.

مقامات صهیونیست، اخیرا برخی مانور های سیاسی را -در قالب سفر به برخی شیخ نشین های منطقه و برگزاری نشست نقب با حضور وزیر خارجه ۴ رژیم مرتجع- ترتیب دادند تا بر شرایط امنیتی بی ثبات و متزلزل خود سرپوش بگذارند.

این مانور های سیاسی پر سر و صدا برای این بود که شکست های امنیتی و نظامی یک سال گذشته را به حاشیه ببرد. آنها در عین حال نگران بودند که کدام حمله انتقامی را در قالب حملات موشکی و پهپادی جبهه مقاومت، از مرز های جنوبی و شمالی یا در اقیانوس هند و دریای سرخ دریافت می کنند؟

ضربات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل و تاکید بر مجازات عاملان شهادت دو رزمنده ایرانی در سوریه، این محاسبه را در میان صهیونیست ها تقویت کرده بود که احتمالا عملیات پهپادی و موشکی دیگری در راه است. صهیونیست ها احتمال نمی دادند که در این حیص و بیص، گرفتار عملیات زنجیره ای در عمق سرزمین های اشغالی شوند.

اهمیت این عملیات، اولا در تکرار آنها و دوم در افزایش استفاده از سلاح گرم و دقت و قدرت تلفات گیری بیشتر است. اکنون ضربات امنیتی بی سابقه ای به نظم پادگانی و پلیسی- امنیتی حاکم بر تل آویو و بیت المقدس وارد آمده و حال آن که سران اسرائیل می کوشیدند با برگزاری شوهای سیاسی مانند توافق ابراهیم و نشست نقب، شرایط را عادی نشان دهند.

درست زمانی که رژیم های دست نشانده ای مثل رژیم کودتایی مصر و شیخ نشین های سعودی و امارات و بحرین، به فرمان آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر می پرداختند تا مسئله فلسطین و مقاومت را مختومه نشان دهند، وقوع عملیات های کم سابقه در الخضیره و تل آویو -و پیش از آن در بین المقدس- نشان داد مقاومت در عمق فلسطین (مناطق به آشغال در آمده در سال ۱۹۴۸) توانسته وارد فاز مسلحانه- مردمی شود.

عملیات دیشب شهید «ضیاء حمارشه» (آزاده ۲۶ ساله فلسطینی و از اعضای گروه فلسطینی کتائب شهدای الاقصی که سالها در اسارت صهیونیست ها بوده)، به قدری مهم بود که بنیامین نتانیاهو گفت: "اسرائیل با موجی از حملات خطرناک و بی سابقه روبروست".

مراوده با چند رژیم خیانتکار، چیزی از وحشتی که به جان اشغالگران فلسطین افتاده، کم نخواهد کرد. اکنون برای چندمین بار معلوم شده که سلاح گرم، نه فقط به کرانه باختری، بلکه به بیت المقدس و تل آویو در عمق مناطق اشغالی فلسطین رسیده است.

چندی پیش هم شیخ فادی ابوشخیدم، معلم آزاده فلسطینی، عملیات کم سابقه ای را در اطراف مسجد الاقصی انجام رساند. ویژگی همه این عملیات ها شهادت طلبانه بودن است.

حالا سلاح به مناطقی رسیده که سالها پادگان نظامی و تحت کنترل شدید بوده اند و این تحقق تدریجی رهنمود راهبردی حضرت آیت الله خامنه ای است:

"این اعتقاد ماست که کرانه‌ باختری هم مثل غزه باید مسلح بشود. کسانی‌ که علاقه‌ مند به سرنوشت فلسطینند، اگر می توانند کاری بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزی که ممکن است از محنت فلسطینی‌ ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت‌ نمایی بکنند؛ و الّا با برخورد رام و مطیع و سازش‌کارانه، هیچ کاری به نفع فلسطینی‌ ها انجام نخواهد گرفت".

درست در روزی که جنایتکاران سعودی بعد از هفت سال جنایت، دستان خود را در برابر مقاومت مسلح یمن بالا بردند، می توان باور داشت که بزودی اتفاق مبارک بعدی در فلسطین تکرار شود.

خدایی که موسی (ع) را به کاخ فرعون نفوذ داد تا پرورش یابد و تومار او را در هم بپیچد، و خدایی که یمن تحت محاصره را به موشک و پهپاد های نابودگر مسلح کرد، همان خدا به واسطه بندگان مومن خود می تواند سلاح های ویرانگر را به عمق سرزمین های اشغالی فلسطین برساند و تومار حیات صهیونیست ها را در حیفا و تل آویو و بیت المقدس در هم بپیچد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها