أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۷۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یک دیپلمات ارشد روس با اعلام رد درخواست مسکو برای تشکیل جلسه علنی شورای امنیت درباره وقایع شهر بوچا در اوکراین گفت، آن‌ها از چه می‌ترسند؟

به گزارش پایگاه 598، «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از رد درخواست مسکو برای تشکیل جلسه علنی شورای امنیت برای رسیدگی به کشته شدن غیرنظامیان در یکی از شهرهای اوکراین خبر داد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «ریاست انگلیس در شورای امنیت برگزاری جلسه اضطراری علنی در روز دوشنبه برای به بحث گذاشتن بی‌معطلی وقایع غم‌انگیز در شهر بوچا را رد کرد».

او با اشاره به اینکه درخواست تشکیل این جلسه به‌صورت علنی، از سوی روسیه مطرح شده بود نوشت: «بی‌سابقه است! آن‌ها از چه می‌ترسند؟»

روز شنبه بود که معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، «بخش‌های ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام منطقه کی‌یف» باز پس گرفته شده‌اند. اما حرفی از کشته شدن غیرنظامیان در این مناطق زده نشد. در همین ارتباط، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، پس گرفتن این نواحی از نیروهای روس را به اوکراین تبریک گفت.

با این حال یک روز بعد (یکشنبه) «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در صفحه توییتر خود ضمن انتشار چهار عکس اعلام کرد که این تصاویر متعلق به شهر شمالی بوچا در استان کی‌یف پایتخت این کشور است. در این تصاویر تخریب گسترده ناشی از درگیری‌ها و همچنین تعدادی جنازه افراد دیده می‌شود که در خیابان‌ها افتاده و رها شده‌اند.

در همین راستا، روسیه درخواست کرد که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه تشکیل جلسه دهد تا درباره آنچه که آن را «اقدام تحریک‌آمیز افراط‌گرایان اوکراینی» در شهر بوچا خواند، تشکیل جلسه دهد.

امروز (دوشنبه)  «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سوالی از سوی نشریه «نیوزویک» درباره ادعای بر کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا از سوی روسیه، گفت در شهر بوچا در اوکراین در زمانی که توسط نیروهای مسلح روسیه کنترل می‌شد، هیچ تلفات غیرنظامی گزارش نشد، اما رسانه‌های آمریکایی گلوله‌باران این شهر توسط ارتش اوکراین را که به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسیه صورت گرفت، نادیده گرفتند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها