امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۳۸۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بعد از بیانیه کشورهای پیمان آکوس؛
دولت پکن هشدار داد که همکاری طرفین پیمان آکوس در زمینه توسعه تسلیحات فراصوت، به ایجاد بحرانی مشابه بحران اوکراین در سایر نقاط جهان منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اس بی اس، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل، در واکنش به بیانیه همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا (به عنوان طرفین پیمان آکوس) در زمینه توسعه تسلیحات فراصوت، هشدار داد که چنین اقدامی می‌تواند به ایجاد بحران در دیگر نقاط جهان منجر شود.

وی با انتقاد از پیمان آکوس، که بیش از هر چیز با هدف ارئه زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس و آمریکا به استرالیا به عنوان یک کشور غیرهسته ای ایجاد شد، از سایر کشورها خواست که از چنین پیمان‌هایی پرهیز کنند.

دیپلمات چینی هشدار داد آنهایی که به دنبال همکاری در زمینه توسعه تسلیحات فراصوت هستند، راه را برای ایجاد بحرانی مشابه بحران اوکراین باز می‌کنند.

در بخشی از بیانیه آمریکا، انگلیس و استرالیا تاکید شده بود که طرفین پیمان آکوس به همکاری سه جانبه جدید پیرامون سلاح‌های فراصوت و امکانات جنگ الکترونیک و نیز گسترش تبادل اطلاعات و تعمیق همکاری در زمینه ابداعات دفاعی متعهد هستند.

روز گذشته نیز دیمیتری پولیانسکی معاونت هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل، هشدار داد که پیمان آکوس موجب آغاز دور تازه ای از رقابت‌های تسلیحاتی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها