کد خبر: ۵۰۴۰۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
جدال منچسترسیتی و لیورپول، همیشه یک رقابت داغ نبوده اما از نظر استاندارد فوتبال ممکن است حالا بهترین رقابت تاریخ لیگ برتر باشد.

به گزارش پایگاه 598، اسکای اسپورت نوشت: "شما همیشه به آینه دید عقب نگاه می‌کنید تا ببینید چه کسی پشت سر شما می‌آید و وقتی کسی را می‌بینید شتاب می گیرید. آرسنال داشت ما را می گرفت و تیم آنها به اندازه کافی خوب بود که از ما بالاتر برود." این صحبت های سر الکس فرگوسن درباره رقابت با آرسن ونگر و آرسنال بود. آرسن ونگر در هشت فصل اول حضورش در فوتبال انگلیس سه بار قهرمان لیگ برتر شد. این زنگ خطر بزرگ برای یونایتد و فرگوسن بود. ظهور آن تیم آرسنال بود که منچستریونایتد را بهتر کرد.

هیچ فصلی وجود نداشت که هر دو تیم به مرز ۸۰ امتیاز نرسند. حالا دو تیم منچستریونایتد و آرسنال از زمره بهترین ها کنار رفته‌اند و رقابت لیورپول- منچسترسیتی به عنوان یک رقابت مهیج و داغ در فوتبال انگلیس مطرح است.

از تابستان ۲۰۱۸، مجموع امتیازات منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر به ترتیب ۳۳۸ و ۳۳۷ است. تیم بعدی در این لیست چلسی است با ۷۳ امتیاز کمتر.

جیمی کاراگر گفته که این دو تیم از بهترین تیم های تاریخ لیگ برتر و بهترین تیم های حال حاضر اروپا هستند. لیورپول در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ برتر نشد. آنها باید به لیگ قهرمانان اروپا بسنده می کردند اما تعقیب بی وقفه آنها برای منچسترسیتی ایجاب می کرد که تیم پپ گواردیولا در ۱۴ بازی آخر خود پیروز شود تا عنوان قهرمانی را به دست آورد. سیتی این کار را کرد و همه ۱۴ بازی آخر خود را برد!

 دیلی تامپسون، قهرمان ده‌گانه المپیک، یک بار گفته بود که او دو بار در روز کریسمس تمرین کرد، دقیقاً به این دلیل که رقبای او ممکن است فقط یک بار تمرین کنند و این به او برتری می‌داد. در سراسر ورزش نمونه هایی از رقابت تنگاتنگ وجود دارد که افراد را به پیش می برد.

پیت سامپراس برنده ۱۴ گرند اسلم گفت که آندره آغاسی او را مجبور به بهتر شدن کرد. راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ همدیگر را به سطحی عالی رسانده‌اند که قبلاً در بازی مردان دیده نشده بود. نادال گفت: "مطمئنم راجر و نواک از من بازیکن بهتری ساخته اند و من آنها را بهتر کردم."

گواردیولا می داند که رقابت‌ها می‌تواند سمی و مضر شود. او آن را در لالیگا تجربه کرد، زمانی که رفتارهای ژوزه مورینیو به درگیری فیزیکی بین سرمربی وقت رئال مادرید و دستیار گواردیولا، تیتو ویلانووا به اوج رسید. گواردیولا گفت: "لیورپول سخت ترین حریفی است که در ۱۲ یا ۱۳ سال مربیگری‌ام تاکنون با آن روبرو شده ام. امیدوارم بتوانیم بگوییم که برای لیورپول هم دردسر داریم."

کلوپ موافق است. سرمربی لیورپول می گوید: "این توصیف خوبی است و باید چنین باشد. ما همدیگر را به جلو هل می‌دهیم. فرصتی وجود ندارد که کمی استراحت کنیم زیرا دیگری فوراً از شما جلو می زند."

این که آیا منچسترسیتی و لیورپول در روز یکشنبه چه نتیجه‌ای می گیرند مشخص نیست اما چیزی که مشخص است این است که لیگ برتر هرگز دو تیم بهتر از این نداشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها