کد خبر: ۵۰۴۱۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
انتشار خبر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در روز‌های اخیر نیز موجب نشد تا قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی روندی نزولی به خود بگیرد.

به گزارش پایگاه 598، مرکز داده‌های انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در روز‌های اخیر به میزان غیرقابل پیش بینی افزایش داشته، اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران همچنان از تحریم انرژی روسیه و کاهش سهم این کشور در بازار انرژی هراس دارند.

به گزارش رویترز، در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۴ درصد افزایش به ۱۰۸ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳.۷ درصد افزایش، ۱۰۴ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به نظر می‌رسد مصرف کنندگان عمده نفت خام و نیز سرمایه گذاران بازار‌های انرژی از اختلال در بازار عرضه به دلیل تحریم‌های روسیه به شدت هراس دارند و هنوز در مورد قیمت نفت خام در روز‌ها و ماه‌های آینده مطمئن نیستند.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند با توجه به ادامه وضعیت درگیری‌ها در اوکراین و نیز احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از سوی کشور‌های غربی بازار عرضه می‌تواند شاهد روزانه کاهش ۱ تا ۳ میلیون بشکه‌ای نفت خام در آینده باشد.

متخصصان بازار انرژی معتقدند در نظر نگرفتن روسیه و کاهش سهم این کشور در بازار انرژی می‌تواند در معاملات آتی نفت خام ریسک بالایی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها