أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۴۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه در پیام های جداگانه ای، با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان همدردی کردند.

به گزارش پایگاه 598، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه در پیام های جداگانه ای، با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان همدردی کردند که متن پیام ایشان بدین شرح است:

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه تاسف‌بار آبادان و چند دستور به مسئولان:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی تأسف‌بار آبادان، علاوه‌ی بر نیاز به سرعتِ عمل و استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیتها برای کاستن از تلفات که اکنون در درجه‌ی اول اهمیت است، وظیفه‌ی پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان با همکاری قوه‌ی قضائیه و نیز تلاش گسترده برای جلوگیری از تکرار آن در همه‌ی نقاط کشور، بر عهده‌ی همه‌ی ما مسئولان کشور است. لازم میدانم با تشکر از فعالیت چندروزه‌ی مسئولان دولت، پیگیری و جدیت کامل در این باره را مطالبه نمایم و به بازماندگان مصیبت‌دیده‌ی این حادثه تسلیت عرض کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون
حادثه ناگوار آبادان موجب تأسف و تأثر گردید.
مردم آبادان دارای سابقه درخشان در دورانهای مختلف انقلاب بوده و همیشه دشمن شناس و حماسه ساز.


اینجانب ضمن تسلیت به اهالی متدین آبادان و اظهار همدردی با خانواده های داغدار و آسیب دیده این حادثه، از مسئولین می خواهم هر چه سریعتر موضوع را بررسی نموده تا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.
توفیقات همه را از خداوند متعال خواهانم.


حسین نوری همدانی
قم المقدسه
٥ خرداد ١٤٠١

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر فروریختن ساختمانی در آبادان که موجب جان باختن عده ای از هم میهنان و مصدوم شدن گروهی دیگر، مایه تأسف و تأثر گردید.
اینجانب به خانواده های داغدار و مصیبت زده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای جانباختگان طلب رحمت و مغفرت داشته و همچنین برای مجروحان و مصدومان عافیت مسئلت دارم.
ناگفته پیدا است کسانی که در این مصیبت بزرگ دست اندر کار بوده اند باید پاسخگو باشند؛ از خداوند متعال برای خانواده های مصیبت زده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

جعفر سبحانی
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

 

دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

بسم الله الرحمن الرحیم
"وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون"َ

حادثه ناگوار ریزش ساختمانی در آبادان، که در آن جمعی از هم‌وطنان عزیز، جان خود را از دست دادند، موجب تأسف و تأثر فراوان است.

این مصیبت دردناک را به خانواده‌های محترم داغدار و مردم عزیز و صبور آبادان تسلیت می گوییم و از خداوند متعال برای جان باختگان، رحمت و مغفرت الهی، برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحین و آسیب دیدگان این حادثه، سلامتی و عافیت را خواستاریم.

از مسئولان و دست اندرکاران امر انتظار است که در جهت رفع آلام آسیب‌دیدگان، تلاش نمایند و با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادث تلخی، پیشگیری کنند.

دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر علوم:

ببینید یک نفر ساختمان ۱۰ طبقه ساخته، چند صباحی نگذشته که فروریخته و اسباب کشتن و مجروح شدن عده‌ای شده است؛ این فرد یا خوب درس نخوانده یا خوب عمل نکرده است و یا درسش جوابگو نبوده است؛ اینها به عقیده‌ی من قابل مطالعه است و باید مطالعه کافی کرد تا در آینده تکرار نشود.

اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

در خارج از کشور، عمارت‌های ۱۰۰ طبقه، ۲۰۰ طبقه، ۱۵۰ طبقه ای وجود دارد که سالیان طولانیست استفاده می شود، اینها چه می‌کنند؟ اما ساختمان ما فرو ریخت!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها