أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۶۴۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق ۳ روزه در برخی مناطق کشور برای استان‌های جنوبی هشدار صادر کرد.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان،‌شمال مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده این شرایط در استان اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران،‌ البرز و جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات تهران و البرز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز و فردا در غرب استان هرمزگان، بوشهر،‌ جنوب فارس و جزایر شرق خلیج‌فارس وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شمال غربی

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی ۱.۵ تا ۲ متر

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۷: تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۹: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق های صیادی و شناورهای کوچک.

توصیه: پرهیز از شنا به ویژه در فراساحل ، محدودیت در تردد با قایق های سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، احتیاط در ورود و خروج کشتی ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به ویژه در فراساحل.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها