أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۶۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
جبهه اصلاحات ایران بعنوان نهاد عالی چپ‌های ایرانی که در انتخابات 1400 دست به رفتار "تحریم انتخابات" زد و از دموکراسی خارج شد، اخیراً بیانیه‌ای به بهانه فاجعه متروپل منتشر کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مشرق: جبهه اصلاحات ایران بعنوان نهاد عالی چپ‌های ایرانی که در انتخابات 1400 دست به رفتار "تحریم انتخابات" زد و از دموکراسی خارج شد، اخیراً بیانیه‌ای به بهانه فاجعه متروپل منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: اخبار ضد و نقیض در مورد بازداشت یا مرگ مالک ساختمان که در نظر مردم عامل اصلی این فاجعه بوده است در رسانه‌های رسمی، حس بی‌اعتمادی و تقابل را تشدید کرد و دومین ناکارآمدی و شاید فساد را در نظام اداره کشور آشکار ساخت.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: بنای ساختمان متروپل و فروریزش آن، فارغ از جزئیات ماجرا، اینک نمادی از کل نظام حکمرانی در کشور شده است![3]

 

*مردم باید بدانند که اگرچه فساد و زد و بند مسئولان و تنی چند از شهروندان (بعنوان پیمانکار) در جریان حادثه متروپل قطعی است اما امری بدیهی آنست که این فساد و زد و بند در ایام دولت آقای روحانی رخ داده! دولتی که با پیشنهاد همین آقایان اصلاح‌طلبِ مدعی دلسوزی در سبد رأی مردم قرار گرفت و جالب آنکه در استان خوزستان هم بیشترین رأی را آورد.

پس اینکه عده‌ای در جریان فاجعه دردناک متروپل چشمان خود را خیس می‌کنند در واقع نمایشی است با محتوای "اشک تمساح" نه تأسف واقعی!

مسئله مهمتر اما عقده‌گشایی علیه نظام اسلامی از سوی جریانی است که در انتخابات 1400 نشان داد هیچ تقیّدی به مردم، قانون و دموکراسی ندارد و دست به رفتار شریرانه "تحریم انتخابات" می‌زند.

بدیهیست که اکنون نیز هیچ کلامی از این جریان خاص سیاسی نباید مسموع باشد و بلکه باید به آنها با دیده معارض نگریست.

اما از حیث پاسخگویی معقول بایستی به آنها که در بیانیه خود نوشته‌اند: "بنای ساختمان متروپل و فروریزش آن، نمادی از کل نظام حکمرانی در کشور است"، این حقیقت را گفت که فساد و اشتباه در همه حکومت‌های دنیا و حتی در حکومت معصوم(ع) نیز وجود دارد.

مهم اما پاک بودن مسئولان ارشد کشور، برخورد بدون اغماض با عاملان فساد و زمینه‌های آن و نیز خدمتگزاری به مظلومان است.

در قضیه متروپل که یک اتفاق مسبوق به سابقه در تمام کشورهای جهان است (مثل حادثه فروریختن برج چامپلین در سال گذشته در فلوریدای آمریکا که 98 نفر طی آن کشته شدند) اما شاهدیم که قوه قضائیه پیگیر مسئله است، شماری دستگیر شده‌اند، مکانیزم پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان بلافاصله در دستور کار قرار گرفته و مسئولان ارشدی مثل وزیر کشور نیز بعنوان مدیر میدانی در صحنه امدادرسانی حاضر شده‌اند.

اینکه چپ‌های ستادی در رفتار و بیانیه‌های خود قصد کتمان این مثبتات و نمادسازی غلط از حادثه متروپل را دارند البته به همان انگیزه‌های دشمنانه‌ای برمی‌گردد که آنان را وا داشت تا دست به تحریم انتخابات هم بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها