يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۰۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛
مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی زین الدین و اسماعیل دقایقی در مصلی قدس برگزار و طی آن چهار هزار بسته معیشتی در سالروز امام هشتم(ع) بین نیازمندان و خانواده های کم برخوردار به همت ستاد اجرایی فرمان راحل در قم توزیع شد.

به گزارش پایگاه 598، مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی زین الدین و اسماعیل دقایقی عصر شنبه با حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، حجت الاسلام حسن اکبری مسیول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و شماری از مسوولان استانی در مصلی قدس برگزار و طی آن چهار هزار بسته معیشتی در سالروز امام هشتم(ع) بین نیازمندان و خانواده های کم برخوردار به همت ستاد اجرایی فرمان راحل در قم توزیع شد.

آیت الله حسینی بوشهری در سخنانی در این رزمایش کمک مومنانه، گفت: توزیع بسته های معیشتی به نوبه خود سبب پیوستگی و نزدیکی بیشتر در دل مردم جامعه است.

وی افزود: اسلام فقط دارای یک رکن شامل عبادات خاص مانند نماز و روزه و حج نیست؛ عبادات در منظومه فکری اسلام نماد و مصادیق فراوانی دارد که یکی از ابعاد مهم آن بعد اجتماعی عبادت و بندگی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: حفظ عزت و کرامت افراد نیازمند و کم برخوردار شیوه و مشی اساسی اولیای الهی در کمک رسانی و گره گشایی از افراد کم برخوردار و مستضعف جامعه بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: اگر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، یک نفر گرسنه سر به بالین نمی گذارد؛ شرایط زندگی و بهره مندی اهل بیت(ع) از امکانات زندگی برابر نبود اما آنها همیشه مشی خود را بر اساس ضعیف ترین افراد جامعه تنظیم می کردند.

احمد عبدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم نیز در سخنانی گفت: امروز هشتمین رزمایش همدلی و احسان با توزیع چهار هزار بسته معیشتی انجام می گیرد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم تقویت گروه های مردمی در شناسایی افراد نیازمند و هدایت کمک های معیشتی به خانواده های هدف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها