يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۲۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سرمربی کروات تیم ملی ایران می‌گوید تیمش تا جام جهانی "زمانی طولانی برای آماده‌سازی" دارد؛ زمانی که هیچ‌کس جز او از آن مطلع نیست!

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران مهم‌ترن پنجره بازی‌های ملی (فیفا دی) را که به مدت دو هفته در خرداد ماه در جریان بود، به راحتی هر چه تمام‌تر از دست داد و اردوی خود را در بدترین زمان ممکن، در قطر برگزار کرد. حاصل این اردو، یک بازی دوستانه با تیم دوم الجزایر بود که علاوه بر شکست ملی‌پوشان ایران، نمایش ضعیفی از سوی تیم اسکوچیچ ارائه شد تا نگرانی‌ها درباره شرایط این تیم برای حضور در جام جهانی قطر افزایش یابد.

بعد از این شکست و نمایش ضعیف، انتقادهای زیادی به نحوه آماده‌سازی تیم ملی و آینده یوزهای ایرانی در جام جهانی قطر صورت گرفت در حالی که رقبای ایران در بازی‌های اخیر خود نتایجی کسب کردند که می‌تواند یک دلیل دیگر برای نگرانی ایران باشد. به طور مثال تیم ملی آمریکا در دیدار دوستانه با اروگوئه مساوی کرد و ولز با تساوی یک بر یک بلژیک را متوقف کرد. انگلیس هم در دیدار با ایتالیا و آلمان به تساوی دست یافت. با این اوضاع و احوال، نگرانی‌ها درباره آینده ایران در برابر این سه رقیب آماده بیشتر هم می‌شود.

اما بزرگترین مساله نگران‌کننده، زمان کوتاه برای آماده‌سازی است که ظاهرا دراگان اسکوچیچ از این مساله مطلع نیست و به اشتباه، آدرس غلط می‌دهد چرا که در حال حاضر هر فوتبال‌دوستی می‌داند که تا جام جهانی - که در پاییز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود - فقط دو پنجره فیفا دی وجود دارد که یکی از آن‌ها در فاصله یک هفته تا این مسابقات است و عملا تیم‌ها فرصتی برای انجام بازی دوستانه نخواهند داشت.

بنابراین تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فقط یک پنجره برای انجام بازی‌های ملی وجود دارد که در آخرین روزهای شهریور و اوایل مهر آغاز می‌شود و فقط به مدت هشت روز (انجام دو بازی) ادامه دارد. با این حال، گویا دراگان اسکوچیچ هنوز نمی‌داند که تا جام جهانی زمان زیادی نمانده چون در بازگشت از قطر و در دفاع از خود و تیمش گفت که "زمانی طولانی برای آماده‌سازی وجود دارد!"

حال باید از اسکوچیچ پرسید کدام زمان طولانی برای آماده سازی باقی مانده است؟ مگر غیر از این است که تیم او در سه ماه آینده، به علت وجود حدود ۲۰ لژیونر در تیم ملی، نمی‌تواند خارج از روزهای فیفا اردویی داشته باشد و تا جام جهانی هم فقط یک هفته برای انجام دو بازی دوستانه مهلت دارد؟

سرمربی کروات ایران ظاهرا فراموش کرده که جام جهانی اواخر آبان ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و مسابقات داخلی هم قرار نیست تعطیل شود چرا که سازمان لیگ به نحوی برنامه ریزی کرده که از مرداد تا آبان، نیم فصل نخست مسابقات فصل بیست و دوم لیگ برتر را به اتمام برساند.

در این شرایط، باید مجددا از اسکوچیچ سوال کرد که کدام "زمان طولانی" برای آماده سازی وجود دارد؟ شاید او از تعطیلات مسابقات باشگاهی مطلع است که دیگران خبری از آن ندارند و می‌خواهد تیمش را در این فرجه خیالی، آماده جام جهانی کند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها