يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۴۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفر خواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور با قاچاق بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، مجتبی قهرمانی روز شنبه در توضیح اهمیت این پرونده قضایی با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یکهزار و ۲۵۰ صفحه است به رسانه ها اعلام کرد: روند تحقیقات قضایی و رسیدگی به اتهام های اعضای بزرگترین باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور منجر به صدور کیفرخواست شده است.

وی بیان داشت: این باند سازمان یافته که در نتیجه عملیات ضربتی و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شده است، به صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی چهار برادر اداره می‌شد و علاوه بر تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران فعالیت می کرد

رییس شورای قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: این باند قاچاق موادمخدر هزاران میلیارد تومان تراکنش مالی و صدها حساب بانکی داشته اند و تمامی مبادلات مالی حاصل از اقدام های مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری موادمخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آن ها انجام می‌شد.

قهرمانی با بیان اینکه گردش مالی این باند موادمخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: به دستور مقام قضایی با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر، ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آن ها پلمب شد و ۲۵۰  نفر شتر از آن ها نیز توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ کیلوگرم طلا از این سوداگران مرگ ضبط شده و مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال وجه نقد موجود در حساب های بانکی این افراد نیز توقیف شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: باند یادشده بزرگترین باند مواد مخدر جنوب کشور در سال های گذشته بوده که به صورت بین المللی فعالیت نموده است و براساس بررسی‌های صورت گرفته توانسته بیش از ۲ هزار تن موادمخدر را به کشور وارد نماید که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است.

قهرمانی یادآورشد: اعضای این باند بین المللی، موادمخدر را از یکی از کشورهای همسایه خریداری نموده و آن ها را در قالب محموله متعدد از طریق دریا به وسیله لنج و قایق های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل کرده و سپس در سراسر کشور توزیع می کردند.

این مقام قضایی تاکید کرد: البته گستره فعالیت های این باند تنها محدود به مرزهای سرزمینی ایران نبوده و نامبردگان مشتریانی را در کشورهای خارجی نیز داشته اند که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری آن ها نیز ادامه دارد.

وی همچنین بیان داشت: قرار نهایی در خصوص اعضای این باند بین المللی مواد مخدر صادر شده و پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس ارسال شده است.

قهرمانی تصریح کرد: در قرار نهایی صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، اتهام متهاین اصلی پرونده، فساد فی الارض از طریق مشارکت در مدیریت و سازماندهی باند قاچاق کلان و عمده موادمخدر، خرید و وارد نمودن موادمخدر به کشور و توزیع و فروش آن در استان های مختلف، پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری در باند قاچاق عمده موادمخدر از طریق تهیه وسایل نقلیه از جمله لنج، قایق‌ و خودرو و مدیریت پرداخت ها و واریز وجوه بابت موادمخدر و پرداخت حق الزحمه به اعضای باند با استفاده از کارت ها و حساب های افراد مختلف و اجیر کردن اشخاصی در جهت قاچاق مواد از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران، قید شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده حافظان امنیت کشور در شناسایی عوامل این باند مخوف و سازمان یافته و همچنین تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت های مجرمانه این افراد، از اقدام به موقع و مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در این خصوص قدردانی کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها