يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۶۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۱ تير ۱۴۰۱
شهردار تهران از تشکیل کاروه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: ۶۵ درصد هزینه‌ خانوارهای تهرانی مربوط به مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار بحث و مقرر شد تا شهرداری با همکاری وزارت راه و شهرسازی بخشی از مشکلات مردم را در حوزه مسکن سامان بدهد.

وی با بیان این‌که مسکن 65 درصد از هزینه‌های خانوار را در تهران به خود اختصاص داده است، ادامه داد: برای تمدید خودکار یکساله اجاره مسکن، مقرر شده تا شهرداری تهران در مسیر نظارت و پیوستگی برای اقدام مناسب برای دفاع از حق و حقوق موجران و مستاجران گام بردارد.

وی با اشاره به این‌که در حوزه تملک نیز مقرر شده با تسهیلات و مشوق‌های وزارت راه بتوانیم در کوتاه مدت اقدام کنیم درباره راهکارهای میان‌مدت افزود:‌ در راستای ایجاد تسهیلات برای ساخت و ساز تهران می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم و ر نهایت به عنوان راهکار بلندمدت نوسازی شهر تهران را در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تهران گفت: توافقات خوبی شد و امیدواریم تا در این مسیر که دغدغه دولت انقلابی سیزدهم است و بناست تا بار هزینه‌های مسکن را از سبد خانوار سبک کنند بتوانیم گام برداریم و در تشریک مساعی با وزارت راه و شهرسازی ساماندهی انجام بدهیم.

زاکانی در خصوص برنامه‌های کلان شهرداری تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: در تهران 4560 هکتار بافت فرسوده وجود دارد و توافق شد هفته آینده جلسه مشترکی برای ارائه مشوق‌های تاثیرگذار و تسهیلات گشایش جدی برای مردم تهران داشته باشیم. بناست کارگروه مقدماتی با وزارت راه تشکیل دهیم تا هم نوسازی شهری در بافت فرسوده الگوی جدیدی را برگزار کنیم و در خصوص نوسازی بافت فرسوده بتوانیم مشوق هایی را به مردم بدهیم که به نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها