أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۹۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۰۵ تير ۱۴۰۱
سخنگوی دولت پاسخ داد
سخنگوی دولت در گفت‌وگو با برنا هزینه کرد منابع وصول شده ایران در کشورهای مختلف را توضیح داد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که اخیرا در رابطه با آزادی منبع بلوکه شده خبرهای خوبی را دریافت میکنیم و سوال افکار عمومی این است که این منابع آزاد شده در کجا هزینه می‌شود؟ گفت: منابعی که اخیرا از عراق وصول شد، بدهی قدیمی عراق بابت هزینه گاز ایران بود که تاکنون پرداخت نشده بود و با پیگیری‌ها و رسیدگی‌های خوبی که انجام شد این منابع در اختیار دولت قرار گرفت و بدهی جدیدی نبود و در  ماه‌های جدید  که در این دولت گاز به فروش رسیده است، هزینه آن در آینده نزدیک وصول می‌شود. 

 نتیجه خلق پول‌های گذشته تورم‌های امروز است

وی در ادامه با اشاره به نحوه هزینه کرد این منابع آزاد شده گفت: در سال گذشته یعنی 1400 ما خلق پولهای متعددی داشتیم زیرا منابع بودجه، واقعی نبود یا تامین نشده بودند و همین امر منجر به خلق پول برای تامین مخارج عمومی می‌شد. نتیجه این خلق پول ها ایجاد تورم هایی است که امروز من و شما احساسش می کنیم.

دولت درآمدها را واقعی و پایدار کرد/ انبار کالاهای اساسی ما مورد قبول است

سخنگوی دولت عنوان کرد: یکی از اقدامات دولت این بود که درآمدها را واقعی و پایدار کند و یکی از این درآمدهای واقعی، منابع فروش نفت است. دولت در طی این مدت نه تنها استقراض از بانک مرکزی نداشته است بلکه بدهی دولت قبل را هم تسویه کردیم. خلق پولی صورت نگرفت و بسیاری از اوراق بدهی دولت قبل تسویه شده و بصورت ماهانه ده هزار میلیارد تومان تسویه می شودکه منابع آن  از محل همین فروش نفت تامین می شود. دولت وقتی شروع به کار کرد انبار کالای اساسی وضعیت بسیار بغرنجی را داشت، امروز چرا وضعیت انبار کالاهای اساسی ما مورد قبول است! علیرغم این که  در جهان مشکل داریم. 

شش ماه انتهای دولت سابق  هیچ هزینه عمرانی پرداخت نشده بود 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در شش ماه اول سال که انتهای دولت گذشته بود هیچگونه بودجه سرمایه و هزینه عمرانی پرداخت نشده بود و هیچ طرح عمرانی اجرا نشده بود در شش ماه دوم اگر اشتباه نکنم دویست هزار میلیارد تومان را به بودجه عمرانی اختصاص دادیم که اینها همه از درآمدهای نفتی حاصل می شود. 

وی گفت: در بازار ارز نیمایی رکورد شکنی هایی  متعددی داشتیم،  در بازار ارز نیمایی  عرضه بیشتر از تقاضا است یعنی منابع ارزی موجودی ما که به بازار عرضه می شود بیش از تقاضایی است که وارد کنندگان عزیز می آیند در بازار ثبت سفارش می کنند اینها منابع ارزی از کجا تامین می شود از جمله منابع همین مثلا در آن حوزه فروش محصولات نفتی است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها