يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۴۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۹ تير ۱۴۰۱
رئیس اتحادیه کل انجمن‌های کشاورزی عراق می‌گوید: گرانی نهاده‌های دام و طیور موجب تلف شدن هزاران راس دام شده و هزاران مرغداری را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است.
گرانی و کمبود نهاده‌های دامی در عراق

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، حسن التمیمی، رئیس اتحادیه کل انجمن‌های کشاورزی عراق از تاثیرخشکسالی و تورم بر وضعیت دام و طیور در این کشور گفت.

او در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» گفت که 13 میلیون دونم (یک دونم، یک دهم هکتار است) از زمین‌های کشاورزی عراق به دلیل کمبود آب رها و بیابان شده است.

وی با اشاره به اینکه دام‌ها در اثر کمبود علوفه و نهاده‌های دام و طیور شروع به انقراض کردند، تاکید کرد: صحرای سماوه شاهد تلف شدن هزاران گوسفند بوده و این امر نگران کننده شده و به طور کلی این ثروت را تهدید می‌کند.

بادیه السماوه (صحرای سماوه) متعلق به شهر سماوه، مرکز استان مثنی از شهرهای شیعه‌نشین جنوب عراق در کنار رود فرات با فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد است.  اطراف این شهر را نخل‌های فراوانی پوشانده‌است که در فرهنگ و موسیقی عراقی با عنوان نخل السماوة شناخته شده است.

التمیمی تصریح کرد: بخش طیور عراق نیز در  رقابت با واردکننده‌ای که از طریق منطقه کردستان طیور را وارد می‌کند دچار مشکل شده که منجر به کاهش تقاضا برای محصول داخلی شده است، علاوه بر اینکه این بخش با مشکل بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی روبرو است که این امر هزاران مرغداری را در معرض تعطیلی قرار داده است.

وی توجه دولت الکاظمی به بخش کشاورزی و دامداری در عراق را ناکافی خواند و گفت:  علاوه بر عدم تامین نهاده‌های دام و طیور کافی، اختلاف‌های آبی عراق با کشورهای همسایه حل نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها