يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۴ تير ۱۴۰۱
رئیس نهاد مدیریت کانال سوئز گفت: در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 2022 درآمد مصر از محل عبور کشتی‌ها از کانال سوئز رکورد خوبی را به ثبت رسانده است.
رشد 20 درصدی درآمد مصر از کانال سوئز/روزانه چند کشتی از این کانال عبور می‌کند

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسامه ربیع، رئیس نهاد مدیریت کانال سوئز در مصر گفت که این کشور در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 7 میلیارد دلار از محل عبور کشتی‌ها از کانال سوئز درآمد داشته که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد کرده است.

دلیل افزایش درآمد مصری‌ها رشد تعداد کشتی‌های باری عبوری از این کانال بوده که نسبت به سال قبل 10.9 درصد رشد کرده است.

کانال سوئز کوتاه‌ترین مسیر آبی بین آسیا و اروپاست و یکی از اصلی‌ترین منابع تامین ارز خارجی دولت مصر به شمار می‌رود.

سال 2015 بود که مصر روند تعریض کانال سوئز را آغاز کرد و قرار شده این پروژه در سال 2023 به اتمام برسد. این اقدام باعث شده تا درآمد مصری‌ها از این کانال افزایش یابد.

مصر گفته در سال مالی منتهی به روز 30 ژوئن 22 هزار و 32 کشتی از کانال سوئز عبور کردند که رشدی 15.7 درصدی داشته است.

به گزارش فارس، با احتساب این رقم می‌توان گفت روزانه حدود 60 کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها