يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۹۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۴ تير ۱۴۰۱
بانک توسعه تعاون در سال گذشته 129 هزار فقره تسهیلات مجموعاً به مبلغ 173 هزار میلیارد ریال به بخش تعاون پرداخت کرده است

به گزارش پایگاه خبری 598 این بانک در سال گذشته تسهیلاتی به بخش‌های مختلف پرداخت کرده است که شامل پرداخت به تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی و اعضای آن‌ها بوده است.
مناسبت روز جهانی تعاون فرصتی برای یادآوری عملکرد توسعه‌ای نهادهای حاضر در این فرا بخش است.
شعار روز جهانی تعاون در سال جاری «تعاونی‌ها جهان بهتری می‌سازند» بوده است که تداعی‌کننده نام‌گذاری سال 2012 به‌عنوان سال بین‌المللی تعاون می‌باشد.
تعاونی‌ها با فعالیت در بسیاری از بخش‌های مختلف اقتصاد در سراسر جهان، نقش مثبت و سازنده خود را در برابر بحران‌ها، بالاتر از حد متوسط نشان داده‌اند. آن‌ها از طریق مشارکت اقتصادی، کمک به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، ایجاد مشاغل شایسته، کمک به امنیت غذایی، حفظ سرمایه مالی در جوامع محلی، ایجاد زنجیره ارزش و نیز با بهبود شرایط مادی و امنیت مردم، به صلح و رفاه در جهان کمک می‌کنند.
روز جهانی تعاون که از سال ۱۹۲۳ توسط تعاونی‌ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته‌شده و به‌طور رسمی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین‌المللی تعاون در سال ۱۹۹۵ اعلام‌شده است، هر ساله در اولین شنبه ماه جولای جشن گرفته می‌شود. بانک توسعه تعاون از نهادهای تخصصی حاضر در بخش تعاون کشور است که از سال 1388 تأسیس گردیده و پیش از آن نیز نزدیک به دو دهه تجربه فعالیت به‌عنوان «صندوق تعاون کشور» داشته است.
جشن و گرامیداشت امسال در واقع صدمین سالگرد روز جهانی تعاون و یک دهه پس از سال جهانی تعاون در سال ۲۰۱۲، می‌باشد.
هدف از گرامیداشت روز جهانی تعاون که در رسانه‌های اجتماعی با CoopsDay# دنبال می‌شود، افزایش آگاهی تعاونی‌ها و ترویج ایده‌های نهضت تعاون در مورد همبستگی بین‌المللی، کارایی اقتصادی، برابری و صلح جهانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها