کد خبر: ۵۰۸۹۱۲
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۱۵ تير ۱۴۰۱
وزیر ارتباطات درگفتگو با خبرنگار ۵۹۸؛
کندی اینترنت اصلا صحت ندارد. شاخص‌های جهانی در این زمینه نشان می‌دهد که سرعت اینترنت در کشور رو به رشد بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598، صبح امروز عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار 598 اذعان داشت: در حال حاضر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را دنبال می‌کنیم که ان‌شاءالله سرعت‌های چندده یا چندصد مگابیت بر ثانیه و حتی چند گیگی را در آینده شاهد باشیم. تست سرعتی که در شهرهایی همچون مشهد، بوشهر، قم و بابل که زیر پوشش فیبر نوری رفته‌اند یک گیگ بوده یعنی چیزی حدود صد برابر سرعت میانگین اینترنت ثابتی که در حال حاضر داریم.

زارع‌پور بیان کرد: دولت حدود یک تا دو ماه قبل، اختصاص 8 درصد از درآمد دولت از اوپراتورهای همراه (یعنی چیزی حدود 3/1 درآمد دولت از اوپراتورهای همراه) را در جهت توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر، مصوب کرد. سرمایه گذاری دولت در طول سه سال آینده در این حوزه حدود 18 هزار میلیارد تومان می‌باشد که در واقع 3/1 سرمایه لازم برای تهیه و راه‌اندازی 20 میلیون پورت فیبر نوری می‌باشد که مابقی سرمایه لازم طبیعتا توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی افزود: البته تا به الان نیز ظرفیت بخش خصوصی پای کار آمده و تهیه 10 میلیون پورت را برای اوپراتورهای مخابراتی تبدیل به تعهد کرده‌ایم که در حال حاضر در 9 استان شروع بکار کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سئوال خبرنگار 598 درخصوص «کندی اینترنت» تصریح کرد: کندی اینترنت اصلا صحت ندارد. شاخص‌های جهانی در این زمینه نشان می‌دهد که سرعت اینترنت در کشور رو به رشد بوده است. میانگین سرعت اینترنت در کشور را هرماه مراجع جهانی اندازه‌گیری کرده و گزارش می‌دهند لذا می‌توانید میانگین سرعت کشورها را در گلوبال ایندکس مشاهده کنید. اما این را باید گفت که این رشد متناسب با نیاز ما نبوده است.

زارع‌پور ابراز کرد: در این ماه شاهد دو پله ارتقا در میزان سرعت اینترنت بودیم که از رتبه 73 به رتبه 71 رسیدیم. سرعت اینترنت در زمانیکه وزارتخانه را تحویل گرفتم 21.8 در موبایل بوده که در حال حاضر 26 است. همچنین سرعت اینترنت ثابت 9.3 بوده که به 10.4 در حال حاضر ارتقا پیدا کرده است.

او در ادامه گفت: حال آیا این رشد خوب بوده؟ خیر. چراکه نیاز ما بیش از این‌ها می‌باشد ولی اینطور هم نبوده که سرعت اینترنت کند شده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها