أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۲۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۱ تير ۱۴۰۱
منابع آگاه اعلام کردند که کانادا قصد دارد یک توربین گازی تعمیر شده را که متعلق به خط لوله نورد استریم ۱ است، پس از ۱۴ ژوئیه به اپراتور این خط لوله گاز روسیه تحویل دهد.

بازگشت قطعه تحریم شده خط لوله روسیه از کانادا قطعی شد

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه اعلام کردند که کانادا قصد دارد یک توربین گازی تعمیر شده را که متعلق به خط لوله نورد استریم 1 است، پس از 14 ژوئیه به اپراتور این خط لوله گاز روسیه تحویل دهد.

این تجهیزات متعلق به شرکت زیمنس انرژی طبق برنامه تعمیر و نگهداری به کانادا منتقل شد و گزارش‌ها حاکی است که هنوز در مونترال تحت آزمایش قرار دارد.

ماه گذشته، اپراتور خط لوله نورد استریم وابسته به شرکت گازپروم روسیه مجبور شد جریان گاز از طریق این خط لوله را تا 40 درصد از ظرفیت خود کاهش دهد.

این اقدام به دلیل خطرات عملیاتی گزارش شده پس از ارسال این تجهیزات ساخته شده در کانادا توسط شرکت آلمانی زیمنس به مونترال برای تعمیر انجام شد. اما به دلیل تحریم‌های کانادا علیه روسیه، از بازگرداندن به موقع آن جلوگیری شد.

هفته گذشته مسکو اعلام کرد در صورت بازگرداندن این توربین، عرضه گاز به اروپا افزایش خواهد یافت.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا روز شنبه اعلام کرد که اتاوا تصمیم گرفته است با بازگرداندن تجهیزات حیاتی به روسیه از طریق آلمان، محدودیت های تحریمی خود را نادیده بگیرد.

این اقدام در پی درخواست برلین از مقامات کانادایی برای بازگرداندن اجزای این خط لوله به دلیل کمبود انرژی در اروپا صورت گرفت.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که کی‌یف به دنبال ممانعت از بازگشت این توربین گازی به روسیه بود و ادعا می‌کرد که چنین اقدامی تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی در اوکراین را از بین می‌برد.

روز دوشنبه، گازپروم هر دو مسیر خط لوله نورد استریم را به مدت 10 روز برای تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده بست و تمام جریان گاز از طریق خطی که مستقیماً از روسیه به آلمان می‌رود را کاهش داد.

دولت آلمان می‌خواهد این توربین در سریع‌ترین زمان ممکن به روسیه بازگردانده شود تا از استفاده مسکو به عنوان بهانه‌ای برای بستن خط لوله پس از اتمام تعمیرات برنامه‌ریزی شده در 21 ژوئیه جلوگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها