کد خبر: ۵۰۹۴۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۲ تير ۱۴۰۱
سردار قریشی در نشست خبری:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان می خواهند از نقاط اختلاف آمیز برای دشمنی بهره ببرند اما بحث غدیر از محورهای وفاق و همدلی است و برادران اهل سنت هم بر این واقعه تاکید دارند.

به گزارش پایگاه 598، خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم صبح امروز و با حضور سردار سرتیپ پاسدار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم برگزار شد.

سردار قریشی در این نشست با تبریک عید سعید غدیر گفت: در عید سعید غدیر پیامبر گرامی، مسیری را در مقابل بشریت قرار دادند که اگر به درستی به فرموده رهبر انقلاب طی می شد امروز وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: متناسب با شان و جایگاه غدیر به آن نپرداخته ایم و خوشبختانه در سایه نظام جمهوری اسلامی قدم های خوبی برداشته شده است.

سردار قریشی افزود: بسیج مستضعفین برنامه هایی را برای این روز تدارک دیده که یکی از اقدامات ارزشمند که بعد از دو سال برگزار می شود که دلیل آن هم محدودیت های کرونایی بود، باز سازی واقعه غدیر در ۱۴۵ نقطه است.

وی افزود: مراسمات شعرخوانی و ایستگاه‌های هنری از جمله ۱۲۵۰ نمایشگاه و بیش از ۳ هزار گروه سرود از برنامه های روز غدیر در سراسر کشور است.


جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه بنابر سنت اطعام امیرالمؤمنین(ع) یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی تنها توسط رده های بسیج توزیع خواهد شد، ادامه داد: استقبال پرشور برادران اهل سنت را نیز امسال هم شاهد هستیم.


رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم افزود: در شهرهای سنی نشین شور این واقعه کمتر از مناطق شیعه نشین نیست. بیش از ۴۰ صحنه بازسازی واقعه غدیر برای برادران اهل سنت را داریم و این بنابر درخواست آنهاست.

جانشین سازمان بسيج گفت: امیدواریم محتوای این برنامه با کمک رسانه ها بخوبی پوشش داده شود. پیامبر در غدیر بارها می فرمایند ای مردم و همه را مخاطب قرار می دهند و همچنین می فرمایند این پیام تا رستاخیز به مردم انتقال داده شود؛ بنابراین ما وظیفه سنگینی داریم.

سردار قریشی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم بخوبی به این پیام که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز هست بپردازیم، ادامه داد: سرود سلام فرمانده هم امتدادش از واقعه غدیر است و این اقدامات برای وحدت مسلمانان و بویژه جبهه مقاومت موثر است. دشمنان می خواهند از نقاط اختلاف آمیز برای دشمنی بهره ببرند اما بحث غدیر از محورهای وفاق و همدلی است و برادران اهل سنت هم بر این واقعه تاکید دارند.

در ادامه این نشست حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد غدیر گفت: غدیر یک رویداد و اتفاق بزرگ است و ما این روز را روز مردم‌سالاری دینی نامگذاری کرده ایم. مردم‌سالاری و دین از همدیگر جدایی ناپذیر است و امام راحل به پیوند این دو معتقد نبودند و مردم‌سالاری را در درون و بخشی از دین می دیدند.

وی خاطرنشان کرد: روز غدیر روز اتمام حجت پیامبر عظیم الشان بوده و پیام هایی متعددی داشته است. غدیر اگرچه یک نقطه عطف است اما انقلاب ما اگر حقیقت غدیر باشد می تواند به بشر کمک کند.

ظریف منش با اشاره به نقش رسانه ها در پیام رسانی روز عید غدیر گفت: رسانه ملی پرچمدار این مهم است.
وی با اشاره به برخی برنامه برای غدیر افزود: همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین روز یکشنبه در استان مرکزی برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی پیام غدیر و جشنواره بزرگ صنایع دستی با مشارکت وزرات میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه های عید غدیر است و علاوه بر این برنامه های متعدد دیگری نیز برگزار خواهد شد.

مدير عامل بنیاد غدیر گفت: بازسازی غدیر در درجه اول یک اقدام معرفتی و در درجه دوم یک اقدام هنری است اما از طریق یک کار هنری میدانی می توان جذابیت بیشتری را برای مردم رقم زد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها