يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۴۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۳ تير ۱۴۰۱
گزارش؛
یک روزنامه عربی در گزارشی تحلیلی نوشت: اسرائیل یک دشمن تاریخی برای امت اسلامی است و کشور‌های عربی در پیوستن به ائتلافی که رژیم اسرائیل در آن حضور دارد، سودی نخواهند برد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، روزنامه رای الیوم در گزارشی به سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه پرداخت.

«بسام روبین» سرتیپ بازنشسته اردنی در گزارشی نوشت: «آمریکا خود را متعهد به تامین امنیت اسرائیل دانسته و این موضوع را بار‌ها از فراز سرزمین‌های عربی اعلام کرده است تا جایی که کاخ سفید به مردم آن کشور‌ها یا دولت‌های آن‌ها توجهی نکرده که انگار این ملت برده آمریکا هستند. سران آمریکا هرازگاهی برای تقدیم هدایایی به رژیم اسرائیل که متعلق به خودشان نیست رقابت می‌کنند تا وفاداری خود را به این رژیم نشان دهند»؛ بنابراین سفر جو بایدن به منطقه در همین راستاست. آمریکا می‌داند که قواعد بازی شروع به تغییر کرده است؛ سیاست عربستان و امارات به سمت منافعشان و خارج از چارچوبی که آمریکا در طول چندین دهه تعیین کرده بود، رفته و همین موضوع، مأموریت رئیس‌جمهور آمریکا را با مشکلاتی مواجه می‌کند که ممکن است به وی اجازه تقدیم هدیه‌ای را که قصد دارد، ندهد.

روزنامه رای الیوم نوشت: اسرائیل یک دشمن تاریخی برای امت اسلامی است و کشور‌های عربی در پیوستن به ائتلافی که رژیم اسرائیل در آن حضور دارد، سودی نخواهند برد. عوامل موفقیت این ائتلاف تعیین کردن ماموریت و توافق بر سر آن است و توافق کشور‌های عربی با رژیم اسرائیل در این دو مورد امری دشوار است، به ویژه اینکه اخیرا و پس افشای وزن واقعی آمریکا در جهان دلایل شکست آن افزایش یافته؛ موضوعی که در صحنه اوکراین و نیز حملات دفاعی انصارالله به امارات و عربستان سعودی، آشکار شد. بدین ترتیب عربستان سعودی و امارات نمی‌توانند امنیت ملی و اقتصاد خود را برای منافع آمریکا و دفاع از رژیم اسرائیل به خطر بیندازند.

در ادامه این گزارش آمده است: «من به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که رئیس‌جمهور آمریکا پس از سقوط متحد انگلیسی‌اش «بوریس جانسون» و نیز افشای سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با حاکم امارات، دست خالی و بدون هیچ نتیجه‌ای به کاخ سفید باز خواهد گشت و شاید بایدن در این سفر نتواند هدیه مورد نظر خود به اسرائیل را یعنی افزایش دایره عادی‌سازی روابط، سوق دادن کشور‌های عربی به اتخاذ موضع منفی علیه روسیه و نیز تبدیل سرزمین عربی به عمق راهبردی اسرائیل در راستای وارد کردن ضربه سریع به ایران، حزب‌الله و حماس را تقدیم کند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها