کد خبر: ۵۰۹۷۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۷ تير ۱۴۰۱
جشن بزرگ عید غدیر عصر امروز با حضور پرشور اعضای کانون های مساجد قم در مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی عصر روز گذشته در جشن بزرگ غدیر که به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع)برگزار و با حرکت دسته شادی به سمت حرم مطهر (س) ادامه یافت اظهار داشت:غدیر روز شادی و تبسم و گره گشایی از مشکلات مردم است و یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی و حتی عالم بشریت به شمار می رود، چرا که در این روز رمز و رازی نهفته که در گره گشایی از مشکلات عالم بشریت جایگاه مهمی دارد.


این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در این روز پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) را به جانشینی خود برگزید و گفت هر کس من مولای او هستم علی(ع) پس از من مولای اوست.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در جشن بزرگ عید غدیر ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم که در مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) در حال برگزاری است با گرامیداشت روز عید غدیردر سخنانی کوتاه گفت: همه ما باید تلاش کنیم شیعیان خوبی برای امام علی(ع) و اهل بیت(ع) و سربازان واقعی برای حضرت حجت(عج) باشیم.


رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت روز عید غدیردر سخنانی کوتاه گفت: همه ما باید تلاش کنیم شیعیان خوبی برای امام علی(ع) و اهل بیت(ع) و سربازان واقعی برای حضرت حجت(عج) باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده با بیان اینکه نوجوانان و فرزندان ما در این مکتب رشد پیدا می کنند افزود: تلاش های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا قابل تقدیر است.


وی تصریح کرد: این گونه مراسم محل جشن و شادی است و جای سخنرانی نیست و بابت برگزاری چنین مراسمی به دست اندرکاران و متولیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم و همه عزیزانی که در برگزاری این برنامه تلاش کرده اند خدا قوت می گویم.


حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت ایام مبارک دهه ولایت گفت: بزرگداشت غدیر خم به عنوان بزرگترین عید شیعیان است و در این عید اعلام میکنیم که بعد از رسول خدا کسی بالاتر از مولای ما نیست و فقط امیرالمومنین است.


مدیر ستاد کانون های مساجد استان قم تصریح کرد: باید همان گونه که برای محرم آنقدر پرشور عزاداری میکنیم که در شأن امام حسین است، دربرپایی جشن های عید غدیرنیز باید در شأن امیرالمومنین شادی کنیم.


وی با اشاره به ظرفیت و توان عظیم کانون های مساجد در برپایی چنین برنامه هایی گفت: این چنین حرکت های زیبایی در بزرگداشت غدیر باید الگویی برای همه باشد ضمن اینکه هرکدام از کانون ها نیزدر مساجد خود برنامه هایی را به همین مناسبت دارند.


شرکت کنندگان در این جشن، در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله صافی به عنوان یکی از پرچمداران غدیر، با همراهی حاج شیخ حسن صافی فرزند آن مرحوم ،در قالب کاروان شادی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها