کد خبر: ۵۰۹۹۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۹ تير ۱۴۰۱
حدود ۱۲هزار نفر با امضای یک دادخواست، از آمریکا خواسته‌اند که اجازه ورود قهرمان تنیس ویمبلدون به این کشور را صادر کند.

درخواست ۱۲هزارنفری برای صدور اجازه ورود جوکوویچ به آمریکا

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایرنا، مسابقات تنیس آزاد آمریکا از ۷ تا ۲۰ شهریور برگزار می‌شود. این چهارمین و آخرین گرنداسلم سال است اما یکی از پرافتخارترین ورزشکاران این رشته هنوز اجازه شرکت در آن را ندارد.

بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا تزریق نکرده باشند اجازه ورود به این کشور را ندارند. «نواک جوکوویچ» هم مصرانه مقابل تزریق واکسن مقاومت می‌کند. حتی پیش از آغاز مسابقات ویمبلدون هم گفته بود که اگر آمریکا به او اجازه ورود ندهد هم حاضر نیست واکسن بزند.

رویترز خبر داده که ۱۲ هزار نفر با امضای یک دادخواست آنلاین، از اتحادیه تنیس آمریکا خواسته‌اند که با همکاری دولت این کشور مجوز ورود جوکوویچ را صادر کند.

جوکوویچ که ماه گذشته قهرمان مسابقات ویمبلدون شد، با فتح ۲۱ گرند اسلم پس از «رافائل نادال» در رده دوم پرافتخارترین ورزشکاران مرد تاریخ تنیس قرار دارد. او ابتدای سال هم به دلیل واکسن‌نزدن نتوانست در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کند.

اگر آمریکا و استرالیا تغییری در قوانین خود ایجاد نکنند و مجوز ورود جوکوویچ صادر نشود، این ورزشکار صربستانی تا حدود ۱۰ ماه دیگر که مسابقات رولن‌گاروس فرانسه آغاز خواهد شد نمی‌تواند در هیچ گرند اسلمی به‌میدان برود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها