يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۹۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۹ تير ۱۴۰۱
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را قدرت نمایی از سوی جمهوری اسلامی بعد از سفر بایدن به منطقه خواند و اظهار داشت: برگزاری نشست آستانه در تهران نشان دهنده این مهم است که نبض تحولات منطقه در تهران زده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، برگزاری نشست روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را قدرت نمایی از سوی جمهوری اسلامی بعد از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه خواند و اظهار داشت: برگزاری نشست آستانه در تهران نشان دهنده این مهم است که نبض تحولات منطقه در تهران زده می‌شود و جمهوری اسلامی نقش راهبردی برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور روسای‌جمهور روسیه و ترکیه در ایران و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در دفاع از تمامیت ارضی و روند سیاسی حل مسائل سوریه، دست بالای جمهوری اسلامی را در حل و فصل مسائل منطقه‌ای اثبات می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نشست به نفع ملت سوریه و روند سیاسی که برای حل و فصل مسائل سوریه دنبال می‌شود، خواهد بود، گفت: برگزاری این نشست در تهران پیام روشنی به کشورهای همسایه است که جمهوری اسلامی به دنبال حل و فصل مسائل منطقه‌ای با حضور کشورهای منطقه است و هرگونه دخالت دولت‌های فرامنطقه‌ای را در منازعات منطقه نمی پذیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی همواره همه کشورهای دوست و همسایه را دعوت کرده تا با گفتگو و رایزنی مسائل کشور را حل و فصل کنند، ظرفیت حل مسائل و مشکلات با گفتگو در منطقه وجود دارد و جمهوری اسلامی حتماً یک طرف حل منازعات منطقه خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اردوغان و پوتین برای تضمین امنیت در سوریه به ایران سفر کردند، اظهار داشت: و این سفر در این باره هست ما بسیار مهم بود زیرا دو رئیس جمهور برای حل مشکلات سوریه به تهران آمدند

جلال زاده با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حمایت ترکیه از امنیت در سوریه اظهار داشت: رهبر انقلاب معتقد هستند که مبارزه با تروریست باید همه جانبه باشد و ناظر به ی گروه نباشد، جمهوری اسلامی نیز از مبارزه با تروریست‌ها در ترکیه حمایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: موضوع دیگری که رهبر انقلاب به صورت دقیق آن اشاره کردند جابجایی مرزها در شمال غرب کشور است که مربوط به مرزهای ایران و ارمنستان است، رهبری صراحتاً مخالفت خود را با هرگونه جابجایی در مرزهای جمهوری اسلامی و ارمنستان اعلام کردند و این هشدار مهم برای برخی دولت ها بود که احیاناً توهم تغییر مرز ایران و ارمنستان را در سر می‌پروراند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هدفی جز اختلاف‌افکنی میان کشورهای اسلامی ندارد،گفت: رهبری کشورهای اسلامی را از ارتقای روابط با رژیم صهیونیستی بر حذر داشتند و به روسای جمهور ایران و ترکیه تاکید کردند که در ارتقاء روابط دو جانبه تلاش کرده و سطح تجارت فعلی را به سطحی قابل قبول ارتقا دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها