امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۰۲۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 10611 واحد همراه شد.
رشد 10611 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، البته از میانه بازار از میزان رشد کاسته شد و در نهایت با افزایش 10611 واحد به رقم یک میلیون و 473 هزار و 509 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 875 واحد به رقم 404 هزار و 657 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 715 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بیش از 5.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 300 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 959 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان رشد شاخص‌ها کمتر از نیم درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.11 درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هم‌وزن 0.22 درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 0.13 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس بدون تغییر ماند و شاخص بازار دوم بورس 0.24 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی پردیس، شستا و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای صنعتی گل‌گهر و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل با 124 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 415 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 74 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس 348 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 140 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 880 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان و سنگ‌آهن گهر زمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به فصل برگزاری مجامع اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای عملکرد سال گذشته خود سود حاصل کردند و به سهامداران خود سود توزیع کردند. بنابراین گر چه این نکته لازم است که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما کسانی که در بلندمدت به سهامداری می‌پردازند با دریافت سود سهام و حق‌تقدم‌های اختصاص یافته دچار زیان نخواهند شد.

یکی دیگر از منابع برای تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه است که با سلب حق‌تقدم ،صرف سهام و یا عرضه اولیه از طریق صرف سهام یا صرف حق‌تقدم به تأمین مالی اقدام می‌کنند.

سهم تأمین مالی اقتصاد از بورس به کمتر از 10 درصد می‌رسد و هنوز 90 درصد تأمین مالی کشور از طریق بانک‌ها انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها