کد خبر: ۵۱۰۳۸۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: شرایط آماده‌سازی تیم در حال انجام است و نفرات اصلی با بررسی لازم تا چند روز آینده مشخص و قطعی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از «محسن کاوه»: در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان آسیا در بحرین، تیم ایران توانست خواسته‌های ما را برآورده کند، اما برنامه اصلی و کوتاه مدت ما این است که نفرات را به سمت تیم ملی بزرگسالان هدایت کنیم. با حمایت و پشتوانه‌سازی اصولی این نفرات می‌توانند در آینده در مسابقات جهانی و المپیک افتخارآفرین باشند چرا که معتقدم باید از این مرحله عبور کرد و آینده از آنان است.

وی بیان کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا تیم کشتی آزاد جوانان در ۱۰ وزن‌ ممکن، ۸ مدال طلا و یک نقره کسب کرد که نتیجه خوبی برای این تیم محسوب می‌شود. نفرات اصلی برای حضور در رقابت‌های جوانان جهان در بلغارستان تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان در پاسخ به این سوال که تعدادی از نفرات تیم جوانان امسال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان نیز حضور داشتند، عملکرد آنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: عملکرد نفراتِ جوان در ترکیب بزرگسالان مطلوب بود، اصل عملکرد ما که در سال گذشته نیز رخ داد حضور سه تن از کشتی‌گیران جوان در ترکیب تیم بزرگسالان بود. امسال نیز احمد محمدنژاد جوان با حضور در چرخه تیم ملی و اعزام به تورنمنت تونس نتوانست به موفقیت لازم برسد چرا که باید این جوانان تلاش کنند تا برای مسابقات پیش‌رو توانمندی و تجربه خود را ارتقا دهند و بیشترین هم و غم فدراسیون استفاده از ظرفیت این جوانان است. نفراتی از جمله احمد محمدنژادجوان و امیررضا معصومی به عنوان نفرات دوم تیم ملی با برنامه‌ریزی در سال‌های آینده به تیم بزرگسالان هدایت خواهند شد.

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۱۸و ۱۹ تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط آرمین حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن ۸۶ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

آزادکاران کشورمان با کسب ۲۲۸ امتیاز مقتدرانه عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند و تیم‌های هند با ۱۸۵ امتیاز و قزاقستان با ۱۴۸ امتیاز دوم و سوم شدند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ روزهای ۲۴ تا ۳۰ مردادماه سال جاری در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.

کاوه: ترکیب جهانی کشتی آزاد جوانان تا چند روز آینده/ تغییرات در جهانی بلگراد جواب خواهد داد

جهانی صربستان با غیبت روسیه حساسیت لازم را ندارد

کاوه در خصوص محرومیت تیم روسیه از حضور در پیکارهای قهرمانی جوانان جهان گفت: با توجه به نزدیک بودن و همچنین رقابت‌ ایران و روسیه، علاقه‌مند بودم تا در مسابقات جهانی روس‌ها حضور داشته باشند چرا که نبود این کشور در رقابت‌های جهانی جذابیت و حساسیت کشتی را کم می‌کند. مدعیان زیادی از جمله آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ازبکستان و هند امسال در رقابت‌های جهانی حضور دارند که حریفان اصلی کشورمان در بلغارستان به حساب می‌آیند که باید خود را برای رقابت با این مدعیان آماده کنیم.

کاوه: ترکیب جهانی کشتی آزاد جوانان تا چند روز آینده/ تغییرات در جهانی بلگراد جواب خواهد داد

بلوغ ورزشی تیم بزرگسالان در جهانی بلگراد

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی همچنین بیان کرد: تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در حال حاضر به بلوغ خود رسیده است. فدراسیون نیز در بخش زیر بنایی و کشتی هزینه خوبی را انجام داده است. با توجه به مسابقات تدارکاتی، اردوها و تورنمنت‌های مختلف معتقدم تیم ملی بزرگسالان شرایط خوبی دارد. هدف اصلی ملی‌پوشان حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است تا شادی را برای مردم کشور به ارمغان آوردند.

کاوه ادامه داد: در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ شاهد مبارزه‌های خوبی از سوی ملی‌پوشان بودیم، تغییر چند وزن از جمله رحمان عموزاد، رضا اطری و امیر محمد یزدانی و تجربه نفراتی از جمله علیرضا سرلک، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسمپور، محمد حسین محمدیان و امیر حسین زارع می‌تواند نتایج لازم در رقابت‌های صربستان به همراه آورد.

وی با اشاره به اینکه احتمال برگزار نشدن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو وجود دارد گفت: با توجه به در پیش بودن رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک در سال آینده عدم برگزار نشدن بازی‌های آسیایی دور از ذهن نیست. با توجه به تعویق بازی‌ها به علت کرونا، مسئولان برگزارکننده برای کیفیت برگزاری آن رایزنی خواهند کرد ولی احتمال برگزار شدن آن ضعیف به نظر می‌رسد.

مدیر فنی تیم‌های ملی به معرفی نفرات برتر کشتی آزاد برای حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نیز پرداخت و گفت: نفرات اصلی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تا ۲روز آینده مشخص خواهند شد و منتخبان ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه به قونیه ترکیه اعزام می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها