کد خبر: ۵۱۰۴۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت چهار هزار گروه مردم‌نهاد در کشور گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های مهارت‌آموزی، کار‌آفرینی، گردشگری، آموزشی، مشاوره، فرهنگی، جهادی و اجتماعی فعالند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران با حضور وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت وزرش، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و محسن منصوری استاندار تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

این نمایشگاه از روز یکشنبه ۲ مرداد‌ماه با حضور مؤسسات و نهاد‌های مردمی و جهادی فعال در عرصه مشاغل نوین کار خود را آغاز کرد و تا سه‌شنبه ۴ مردادماه ادامه دارد.

در این برنامه سید صولت مرتضوی ضمن تبریک روز مباهله اظهار داشت: برای اداره جامعه به چند مقوله و عنصر نیاز داریم؛ یکی از این عناصر داشتن برنامه است که در جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های سنواتی، برنامه پنج‌ساله و اسناد بالادستی تحولی داریم، علاوه بر برنامه نیز برای اجرای آن، نیازمند منابع انسانی و منابع مالی هستیم.

وی افزود: اگر این سه موضوع در کنار همدیگر قرار بگیرند و در خدمت مدیریت تحول‌خواه و تحول‌آفرین باشند، گام‌های بلندی در راستای توسعه همه‌جانبه برداشته خواهد شد. در ایران تجریبات مفیدی داریم و به‌عنوان مثال، در ابتدای انقلاب حسب دستور امام راحل، سازمانی به‌نام جهاد سازندگی ایجاد شد که تحول شگرفی را در نقاط مختلف کشور رقم زد.

در دفاع مقدس با هم‌افزایی مردم و جوانان، داغ پشیمانی را به دشمن جهانی گذاشتیم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به آثار جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در شهرها، گفت: در این صحنه با حضور و هم‌افزایی مردم و جوانان، داغ پشیمانی را به دشمن جهانی گذاشتیم. 

مرتضوی بیان کرد: رئیس‌جمهور محترم آقای رئیسی در مباحث خود مثال حاج قاسم سلیمانی را برای نمونه یک مدیریت مردمی و مبتکر مطرح می‌کنند؛ شهید سلیمانی که توانست بزرگ‌ترین دستاوردها را در طول تاریخ جنگ‌های نامنظم با کم‌ترین هزینه و مدیریت مناسب به‌دست آورد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: مقوله مهم هم‌افزایی حلقه مفقوده در برخی مدیریت‌ها در کشور است و بخش‌های مردمی می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات در حوزه عمران و آبادانی و مباحث اجتماعی را حل کنند. 

وی همچنین در حاشیه بازدید از آیین گشایش نخستین نمایشگاه و رویداد هم افزایی برای مدیریت ایران ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  با همت جوانان مومن و انقلابی و فعالان در حوزه اقتصادی و اجتماعی این رویداد در مصلای تهران آغاز به کار کرد و جمع کثیری از فعالان این عرصه توانستند با برپایی ٨٠٠ غرفه در این نمایشگاه عرض اندام کنند.

وی افزود: آنها توانستند ابتکارات خود را در حوزه مدیریت کشور نظیر عمرانی، اجرایی، مباحث اجتماعی و تبلیغی به منصه‌ ظهور برساند.  

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: بنده فکر می کنم این تجربه بسیار مفیدی است و خوشبختانه به همت فعالان جهادگر امیدواریم این مجموعه و رخداد نقطه آغازی بر انجام اصلاحاتی از امورات و گره گشایی در مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد باشد.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به روحیه ای که فعالان جهادی دارند به صورت جهادی هم بخش اعظمی از مشکلات به ویژه در بخش ترویج فرهنگ های اجتماعی اعم از امر ازدواج آسان و ترویج اشتغال زایی و عمران و آبادی کشور مرتفع شود.

گام اول انقلاب آرزویی بود که محقق شد

در ادامه یامین‌پور طی سخنانی با اشاره به گام اول انقلاب گفت: گام اول انقلاب آرزویی بود که محقق شد و امروز با همت دولت و ریاست محترم جمهور تحقق آرمان‌ها و نظام اسلامی را دنبال می‌کنیم. نگاه دولت، حضور مردم در میدان و تحقق اهداف به دست آنان است. این نگاه، نگاه خوبی است و نشانه سستی و ضعف دولت نیست و به معنای دولتی کردن مجموعه‌های مردم‌نهاد هم نیست.

مردم بهترین بازوی حاکمیت برای رصد و کشف مسائل و مشکلات کشور هستند

وی ادامه داد: مردم بهترین بازوی ساختار حاکمیت برای رصد و کشف مسائل واقعی کشور هستند و بهترین راه حل را آنها ارائه می‌کنند، پیشرفت‌های بزرگ در دهه‌های اخیر به خاطر حضور مردم و در میدان بودن مجموعه‌های مردمی است.

بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد در جهان متعلق به کشورمان است

یامین پور بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد را متعلق به کشورمان دانست و گفت: نمونه‌های آن بسیج و گروه‌های جهادی هستند که پاکیزه‌تر و موفق‌تر از آنها در جهان وجود ندارد. همچنین دولت هوشمندانه دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ فرمودند: از دولت به تنهایی کاری بر نمی‌آید و باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده شود، همچنین ایشان در جایی دیگر فرمودند که باید از مشارکت مردم در اقدامات و همچنین نظارت بر دولت و فسادستیزی استفاده کنیم.

چهار هزار گروه مردمی در کشور فعال هستتند

یامین‌پور با اشاره به فعالیت چهار هزار گروه مردم‌نهاد در کشور گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های مهارت‌آموزی، کار‌آفرینی، گردشگری، آموزشی، مشاوره، فرهنگی، جهادی و اجتماعی فعال هستند که در این نمایشگاه 30 مجموعه مردمی حضور دارند و می‌شود گفت از هر صد مجموعه یکی در نمایشگاه حاضر است.

وی در پایان با دعوت دولت‌مردان برای حضور در نمایشگاه گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت‌مردان از جوانان نخبه استفاده کنند که این ظرفیت برای رسیدن به بهترین اهداف مناسب‌ترین افراد هستند.

دبیر اجرایی نمایشگاه: بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در این رویداد حضور دارند

در ادامه علی منصوری دبیر اجرایی نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران با بیان اینکه ایده اولیه این رویداد از آنجایی شکل گرفت که وقتی به سراغ مدیران موفق رفتیم، این درخواست را داشتند که ظرفیت‌های آنها به مدیران کشور معرفی شود، گفت: بنا شد با توجه به استقبال معاون اول رییس جمهور این ظرفیت‌ها به میدان بیاید که در این راستا بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در ظرفیت‌های مختلف در این رویداد حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین مدیران دولتی و شرکت‌ها در این رویداد شکل می‌گیرد، افزود: ایده‌ها و فکر‌های بسیاری وجود دارد و اگر به دنبال اصلاح فرایند‌ها و ساختار‌ها هستیم این رویداد دارای این ظرفیت است.

منصوری در پایان با بیان این که اگر همراهی با این رویداد ایجاد شود این ظرفیت‌ها به کمک دولت می‌آید خاطر نشان کرد: برای اولین‌بار جمع کردن این مجموعه بسیار سخت بود و از بین ۱۴۰۰ شرکت و مجموعه ۸۰۰ شرکت برای حضور در این رویداد دعوت شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها