امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۰۴۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
توافق روسیه و اوکراین که روز گذشته توانسته بود تا 47 دلار قیمت گندم را پایین بیاورد، دوام نداشت و امروز قیمت این کالای اساسی دوباره 25 دلار رشد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی، توافق بین روسیه و اوکراین برای صادرات غلات که توانسته بود تا 47 دلار ارزش گندم در بازارهای جهانی را کاهش دهد یک روز بیشتر دوام نیاورد و امروز دوباره قیمت این محصول استراتژیک پر کشید.

روز جمعه دو کشور روسیه و اوکراین و با همکاری سازمان ملل متحد و میانجیگری ترکیه توافق کردند که صادرات غلات از مسیر دریای سیاه انجام شود و همین عاملی شد که قمیت گندم نزدیک به 50 دلار کاهش یابد.

امروز هم مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که این کشور می‌تواند ظرف 8 تا 9 ماه آینده 60 میلیون تن گندم و غلات به بازار جهانی صادر کند.

*چه زمانی قیمت گندم کاهش می یابد؟

امروز قیمت گندم در بازارهای جهانی بی تفاوت به اخبار روزهای اخیر، افزایش خود را تکمیل کرد و شاید هم در روزهای آتی باید منتظر کاهش قیمت باشیم. قیمت این محصول اساسی  در لحظه انتشار خبر 23.25 دلار در هر بوشل افزایش یافت و به قیمت 782 دلار به فروش رفت.

امروز قیمت خوراک دام هم از قافله رشد قیمت ها عقب نماند به طوری که ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود با رشد 7.25 دلار هر بوشل از این محصول به قیمت 571 دلار به فروش رفت.

به نظر می رسد علت کاهش بیش از اندازه قیمت گندم در روز گذشته به دلیل بار روانی این خبر بوده ولی از آنجایی که صادرات هنوز شروع نشده، بازار منتظر است که در روزهای آتی و پس از اعمال صادرات اثر خود را روی قیمت ها خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها