يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۴۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال در قالب تبصره 18 و برای ایجاد اشتغال، 150 هزار میلیارد تومان منابع بودجه در تلفیق با منابع بانک‌ها 300هزار میلیارد تومان تسهیلات به نرخ ترجیحی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، محمدهادی‌ سبحانیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در نشست خبری در محل وزارت اقتصاد در مورد طرح‌های دولت برای رونق تولید و پرداخت تسهیلات برای اشتغالبیان کرد: در قالب بند الف تبصره 18 قانون بودجه تسهیلات رونق تولید و اشتغال توسط 13 دستگاه در بانک‌های عامل سپرده‌گذاری می‌شود که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها حجم این منابع به 2 تا 3 برابر و در برخی موارد تا 5 برابر افزایش می‌یابد که صرف پرداخت تسهیلات با نرخ ترجیحی 9 تا 16 درصد می‌شود. 

وی افزود: کل منابعی که در قالب منابع تبصره 18 بند الف در بودجه سال گذشته درنظر گرفته شده بود 32 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم 19 هزار میلیارد تومان به اندازه 59 درصد محقق شد، در حالی که در سال قبل از آن از رقم مصوب 10 هزار میلیارد تومان فقط مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان یعنی 10 درصد محقق شده بود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ افزود: با سپرده‌گذاری 19 هزار میلیارد تومان منابع دولت در سال قبل، بانک‌های عامل هم از منابع داخلی خود مشارکت کرده و به طور متوسط 2 تا 3 برابر این منابع اختصاص داده‌اند و این کل تسهیلات پرداختی به 45 هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما در عمل سال قبل در قالب تبصره 18 بودجه 23 هزار میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی به تولید پرداخت شد.

به گفته سبحانیان،‌ در قالب تبصره 18 قانون بودجه امسال 150 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی شده در تلفیق با منابع بانکی به 300 هزار میلیارد تومان برسد و برای رونق تولید و اشتغال پرداخت شود.

سبحانیان در مورد میانگین هزینه ایجاد هر شغل خاطرنشان کرد: میانگین 300 میلیون تا 350 میلیون تومان هزینه ایجاد هر شغل است،‌پیش‌بینی شده در قالب پرداخت تسهیلات به 22 هزار طرح در سال گذشته،‌ اشتغال تعهد شده توسط گیرندگان تسهیلات به 65 هزار شغل برسد و با پرداخت کامل تسهیلات بالغ بر 130 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

سبحانیان اظهار کرد: مجموع طرح‌های مصوب شده برای تسهیلات ترجیحی در سال گذشته 64 هزار طرح بوده است که در کمیته‌های استانی مصوب شده و ارزش تسهیلات برای این طرح‌های تأییدی به 101 هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این تعداد 893 طرح در مرحله پرداخت تسهیلات قرار دارند.

سبحانیان این را هم گفت: یکی از سیاست‌های دولت ثبات اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد برای فعالان اقتصادی است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، نرخ رشد اقتصادی در 10 سال گذشته کمتر از یک‌ درصد و نرخ تشکیل سرمایه خالص کمتر از منفی 6دهم درصد بوده است و برای افزایش تولید الزاماتی لازم است که باید از دهه‌های قبل فراهم می‌شد، از جمله آمایش سرزمین، سیاست صنعتی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و ثبات اقتصادی از الزامات این کار به شمار می‌رود.

به گفته سبحانیان، در چهار ماه امسال برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار 41 هزار مجوز ثبت‌محور و اعلامی صادر شد، همچنین 12 هزار مجوز تأییدمحور صادر شد و این مسیر با قدرت ادامه دارد و براساس تأکید رئیس‌جمهور تلاش داریم، امضاهای طلایی و ابهام در اعطای مجوزها را برطرف کنیم.

سبحانیان همچنین تورم را یکی از موانع کسب و کار عنوان کرد و گفت: ریشه تورم، تاریخی است که ناشی از نابسامانی نظام بانکی و بودجه‌ای است و باید برای مهار تورم، سیاست‌هایی اعمال کنیم.

وی یکی از سیاست‌های مهار تورم را دسترسی عادلانه خانوارها به تسهیلات خرد و دسترسی بنگاه‌های تولیدی به تسهیلات کلان عنوان کرد و گفت: در قالب تبصره 18 برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، تسهیلاتی با نرخ‌های ترجیحی پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها