يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۸۴۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
روزنامه «جمهوری اسلامی» از موضع پیاده نظام رسانه‌ای غرب مدعی شد توافقی بهتر از آنچه غرب روی میز گذاشته، وجود ندارد و دولت باید این پیشنهاد را بپذیرد.(!)

به گزارش پایگاه 598، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این روزنامه در سرمقاله‌ای که با تحلیل رسانه‌های ضد انقلاب بیگانه مو نمی‌زند، می‌نویسد: «برخلاف شعارهایی که داده می‌شود، بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور و معیشت مردم به تحریم‌ها گره خورده است. اینکه گفته شود تحریم‌ها را خنثی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به زندگی مردم لطمه وارد کنند، شعار خوبی است اما پشتوانه عملی ندارد.

در بخش سیاست خارجی و تصمیم‌گیری در زمینه مذاکرات برجامی نیز دولت سیزدهم دچار ضعف مشهود است. با قطع نظر از میزان توانایی گروه مذاکره‌کننده برجامی و میزان مسئولیت و اختیارات این گروه و تداخلی که ممکن است در اختیارات و مسئولیت‌های بخش‌های مختلف مرتبط با مذاکرات برجامی وجود داشته باشد، این واقعیت کاملاً مشهود است که موقعیت کنونی برای تصمیم‌گیری جهت رسیدن به یک توافق قابل قبول و احیاء برجام را نباید از دست داد. سخنان مسئولان ایرانی و غربی اعم از اروپایی و آمریکایی، نشان می‌دهند طرفین تمایلی به کنار گذاشتن برجام ندارند.

غربی‌ها با صراحت اعلام می‌کنند بهترین توافق روی میز است، گام آخر را بردارید. در چنین موقعیتی انتظار از مسئولین ایرانی اینست که از فرصت استفاده کنند و تصمیم نهایی را برای رسیدن به یک توافق که دربردارنده منافع ملی کشورمان باشد، بگیرند و به این واقعیت توجه نمایند که موقعیتی بهتر از آنچه اکنون در اختیار دارند پیش نخواهد آمد.

هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در دولت سیزدهم از این امتیاز برخوردار است که اختیارات لازم را دارد و موانع و مشکلات عدیده‌ای که هیأت مذاکره‌کننده دولت قبلی با آنها مواجه بود، اکنون وجود ندارند. با اینحال، تأخیر یکساله آنهم بدون دستاوردی بیش از آنچه هیأت قبلی در اردیبهشت 1400 توانسته بود به دست بیاورد، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. اکنون مردم کشورمان با سؤال‌ها و کنجکاوی‌هایی که در زمینه مذاکرات برجامی دارند، می‌خواهند به هیأت مذاکره‌کننده برجامی و دولت سیزدهم بگویند ما به همان دستاورد اردیبهشت 1400 قانع هستیم و این نکته که رسیدن به توافق به نام چه کسی و کدام دولت سند بخورد اصلاً مهم نیست. شما پای همان توافق که می‌دانیم موفق به افزایش دستاوردهایش نمی‌شوید را امضا کنید و سندش را به نام خودتان بزنید ولی برای رفع تحریم‌ها و حل مشکلات مردم بیش از این درنگ نکنید.»

این نوشته در حالی در یک روزنامه داخلی منتشر می‌شود که تکلیف لغو تحریم‌ها و تضمین قابل اعتماد درباره تکرار نشدن کلاهبرداری آمریکا و اروپا در برجام، معلوم نیست و طرف آمریکایی اصرار دارد بدون حل این مسائل، هم به برجام برگردد و به مکانیسم ماشه آن برای بازگرداندن خودکار تحریم‌های سازمان ملل دسترسی داشته باشد و هم بحران گرانی قیمت سوخت را به شکل موقتی از طریق ایران حل کند اما در عین حال بتواند چند ماه دیگر که خرش از پل گذشت، شیطنت‌های چند سال اخیر را بازتولید کند. نکته عبرت‌آموز که میراث بزک‌کاری رسانه‌های غربگرا می‌باشد، قابلیت دو برابر شدن تعداد تحریم‌ها پس از برجام و در قالب اجرای یکطرفه برجام است. اما نویسنده تحلیل روزنامه «جمهوری اسلامی»، بدون اشاره به این امکان کلاهبرداری برآمده از برجام، ادعا می‌کند تیم روحانی در مذاکرات یک سال قبل کولاک کرده‌اند و دولت فعلی، بجنبد و آن دستاورد(!) را به نام خود کند!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها