امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۱۶۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
وزارت نفت سوریه اعلام کرد، روزانه بیش از 80 هزار بشکه نفت در این کشور تولید می شود که اکثر توسط اشغالگران آمریکایی سرقت می شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سانا، وزارت نفت سوریه اعلام کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی و مزدوران آن روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت از میانگین تولید نفت سوریه را به سرقت برده که میانگین تولید روزانه آن نزدیک به ۸۰ هزار بشکه نفت طی شش ماهه اول سال جاری میلادی بوده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: تولید نفت در مدت شش ماهه نخست امسال حدود ۱۴.۵ میلیون بشکه و میانگین تولید روزانه حدود ۸۰.۳ هزار بشکه بوده است. روزانه ۱۴.۲ هزار بشکه از این میزان به پالایشگاه ها تحویل می شود، در حالی که نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدوران آنها روزانه ۶۶ هزار بشکه از میادین اشغالی منطقه شرق سرقت می کنند.

وزارت نفت سوریه گفت: تولید گاز طبیعی حدود دو میلیارد مترمکعب در شش ماهه نخست امسال با میزان تولید روزانه ۱۱.۳ میلیون مترمکعب است که از این میزان ۱۱.۱ میلیون مترمکعب در روز گاز پاک است.

این وزارتخانه اعلام کرد که 82 درصد تولید گاز سوریه به وزارت برق واگذار می‌شود.
این وزارتخانه همچنین درباره خسارات وارد شده به بخش نفت و منابع معدنی در جنگ تروریستی علیه سوریه گفت: 235 نفر به شهادت رسیدند و 46 نفر زخمی و 112 نفر ربوده شد.
وزارت نفت افزود: مجموع تلفات مستقیم و غیرمستقیم جنگ تروریستی علیه سوریه از زمان شروع آن تا اواسط سال جاری به حدود 105 میلیارد دلار رسیده است.

نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر عمده میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها