أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
در تحلیل وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد، یک سایت آمریکایی تحلیل کرد کشتی‌گیر این کشور همراه با محمدحسین محمدیان از ایران برای طلا تلاش خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهانی به میزبانی بلگراد از ۱۹ شهریورماه آغاز می‌شود که یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد، نگاهی به وزن ۹۷ کیلوگرم داشته است. این سایت در تحلیل خود نوشت: کایل اسنایدر برای هشتمین بار متوالی از آمریکا در وزن ۹۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان حضور خواهد داشت و به دنبال کسب هشتمین مدال متوالی خود است. ۸ کشتی‌گیر برتر با جمع‌آوری امتیازات خود بعد از المپیک توکیو در سیدبندی قرار می‌گیرند که کایل اسنایدر از آمریکا در سید اول قرار دارد و ماگومدگاجی نوروف نیز در سید دوم است.

سیدبندی:

کایل اسنایدر

ماگومدگاجی نوروف

سلیمان کارادنیز

باتزول اولزی سایخان

محمد زاکاریف

رینریس سالاس

محمدحسین محمدیان

باتیربک تساکلوف

جدال ۲ غول ایرانی و آمریکایی برای طلا

بهترین کشتی‌گیران: کایل اسنایدر از آمریکا و محمدحسین محمدیان از ایران

با غیبت روس‌ها در مسابقات جهانی کشتی، مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم بعد از سال ۲۰۱۷ به کشتی‌گیری غیر از عبدالرشید سعداله‌یف خواهد رسید. در مسابقات جهانی امسال محمدحسین محمدیان و کایل اسنایدر ۲ مدعی بزرگ این وزن برای کسب عنوان قهرمانی هستند. محمدیان در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال برنز شد اما تست دوپینگ او در سال ۲۰۱۵ مثبت و وی به مدت ۴ سال محروم شد. وی از سال ۲۰۲۰ دوباره به میادین برگشت.

اوج عملکرد محمدیان در سال ۲۰۲۰-۲۱ بود و او توانست راهی المپیک توکیو شود اما با شکست مقابل اودیکادزه از کسب مدال بازماند. محمدیان امسال به اوج بازگشته؛ وی در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شد و مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان را در دو دیدار متوالی شکست داد و به تیم جهانی ایران راه یافت. اگر محمدیان بهترین کشتی را بگیرد، می‌تواند هرکسی را که در گروه خود است شکست دهد و اولین طلای جهانی خود را کسب کند.

جدال ۲ غول ایرانی و آمریکایی برای طلا

همانطور که گفته شد کایل اسنایدر در ۸ دوره متوالی عضور تیم ملی آمریکا برای شرکت در رقابت‌های جهانی یا المپیک بوده و در هر دوره موفق به کسب مدال شده است. او در ۱۸ سپتامبر برای کسب مدال کشتی خواهد گرفت. حال سوال این است که آیا او قادر به شکست دادن محمدیان و رقبای دیگری است که هرگز در رقابت با او روبرو نشده‌اند؟ محمدیان بزرگترین رقیب اسنایدر برای کسب مدال طلاست. این ۲ کشتی‌گیر قبلا با هم مبارزه کرده‌اند که برتری با محمدیان بود. حالا برای رقابت‌های جهانی قطعا اسنایدر با یک برنامه‌ریزی پا به میدان می‌گذارد و باید شاهد یک مسابقه نزدیک در بلگراد باشیم.

مدعیان: باتیربک تساکلوف، گیوی ماچاراشویلی/ الیزبار اودیکادزه، فیض‌الله آکتورک/سلیمان کارادنیز، ماگومدگاجی نوروف

سال ۲۰۲۲ مدعیان زیادی را در وزن ۹۷ کیلوگرم به خود دیده است که اکثریت آنها روس هستند اما برای کشورهای دیگر مبارزه می‌کنند که از این بین می‌توان به باتیربک تساکلوف اشاره کرد. او اکنون نماینده اسلواکی در مسابقات جهانی است. وی در سال ۲۰۱۸ نماینده روسیه در مسابقات جهانی بود اما با شکست مقابل علیرضا کریمی به مدال نرسید. این کشتی‌گیر می‌تواند در مرحله یک چهارم اسنایدر را به چالش بکشد.

ماگومدگاجی نوروف دیگر ورزشکار روسی است که می‌تواند مدعیان کسب مدال را در این وزن با مشکل مواجه کند. وی در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال برنز شد. نوروف از سال ۲۰۱۹ به بعد بالا و پایین‌های زیادی داشت؛ او در المپیک توکیو، مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۲ نتوانست به مدال دست یابد اما در بازی‌های مدیترانه آکتورک را شکست داد. نوروف به اندازه محمدیان و اسنایدر نخبه نیست اما می‌تواند برای کسب مدال تلاش کند.

کشتی‌گیران خطرناک: ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان، ولادیسلاو بایتسایف از مجارستان، رینریس سالاس از کوبا و محمد زاکاریف از اوکراین

۲ کشتی‌گیری که باید خیلی مراقب آنها بود ماگومدوف و بایتسایف هستند که هر دو به صورت قرعه در جدول قرار می‌گیرند. ماگومدوف در سال ۲۰۱۸ در حالی که به عنوان نماینده روسیه حضور داشت قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۲۲ به آذربایجان رفت. بایتسایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل در ۵ سال گذشته به عنوان نفر دوم پشت عبدالرشید سعدالله‌یف بود. او در سال ۲۰۱۹ قهرمان ملی روسیه شد و در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به مدال نقره رسید و امسال برای مجارستان کشتی می‌گیرد

پیش‌بینی‌ مدال:

با وجود آخرین بردی که محمدیان مقابل اسنایدر داشته اما مبارزه این دو کشتی‌گیر در صربستان متفاوت خواهد بود. باتوجه به ثباتی که اسنایدر در رقابت‌های جهانی داشته او شانس زیادی برای کسب مدال طلا دارد.

طلا: کایل اسنایدر

نقره: محمدحسین محمدیان

برنز: باتیربک تساکلوف و ولادیسلاو بایتسایف

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها